KPN iTVonline

Bedankt voor de logbestanden. Ik denk dat het te maken heeft met wel of niet poort forwarden van je plex media server.
Klopt het dat julie mac plex media server niet kunnen gebruiken buiten je thuisnetwerk op bijvoorbeeld je android via 3g

Ik heb de plugin op github geupdate. Hopelijk lost dit het probleem op. ( hierbij zitten als het goed is ook de juiste afbeeldingen)
https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle

Sent from my iPhone using Tapatalk

Goedemorgen Loek,

Ook ik heb getest -- en ik zie nog steeds dat Plex crossdomain.xml probeert te openen op mijn externe IP adres (dat is dus het adres dat ik krijg als ik whatismyip.com bezoek), en niet op 127.0.0.1. Ook via 3G krijg ik geen beeld, al krijg ik nu wel het logo van de zender groot te zien als ik probeer af te spelen, en dat is volgens mij nieuw.

Toevoeging: andere content zoals films kan ik over 3G afspelen zonder probleem.

Vervelend dat hij nog steeds niet werkt. Ik ga volgende week proberen een virtual computer met mac osx op te zetten zodat ik het zelf kan testen. Ik hoop dat ik dan een oplossing kan vinden.

Loek

Vervelend dat hij nog steeds niet werkt. Ik ga volgende week proberen een virtual computer met mac osx op te zetten zodat ik het zelf kan testen. Ik hoop dat ik dan een oplossing kan vinden.

Loek

Rustig aan, Loek ;-) blij met je inspanningen.

Hallo Loek,

Ik heb de logo's getest onder Linux, en die werken nu allemaal, Top! Ziet er goed uit zo.

Als ik onder Mac OSX nog andere tests voor je kan doen, dat moet je het maar even zeggen, we willen je graag op weg helpen!

Goed bezig man!

mvg

Henk

Hallo Loek,

Ik heb de logo's getest onder Linux, en die werken nu allemaal, Top! Ziet er goed uit zo.

Als ik onder Mac OSX nog andere tests voor je kan doen, dat moet je het maar even zeggen, we willen je graag op weg helpen!

Goed bezig man!

mvg

Henk

dat geldt ook voor mij -- als je specifieke dingen getest wilt hebben, roept u dan maar.

Beste,

Inmiddels Plex draaien op NAS Synology.
Plugin geinstalleerd.

Plugin werkt.

iTVonline zichtbaar.

Videotheek Film's zichtbaar. En als ik op LIVE TV klikt dan heb ik het zeflde.

Kan ze alleen niet bekijken.  Krijg dan melding. De media server antwoord met fout......

Wat gaat hier mis of natuurlijk wat doe ik fout ?

Met vriendelijke groet,

Rob

https://www.dropbox.com/s/fjd2gk3p1f6lquo/com.plexapp.plugins.itvonline.log

https://www.dropbox.com/s/a463kuenllg20n6/com.plexapp.system.log

Beste,

Inmiddels Plex draaien op NAS Synology.
Plugin geinstalleerd.

Plugin werkt.

iTVonline zichtbaar.

Videotheek Film's zichtbaar. En als ik op LIVE TV klikt dan heb ik het zeflde.

Kan ze alleen niet bekijken.  Krijg dan melding. De media server antwoord met fout......

Wat gaat hier mis of natuurlijk wat doe ik fout ?

Met vriendelijke groet,

Rob

https://www.dropbox.com/s/fjd2gk3p1f6lquo/com.plexapp.plugins.itvonline.log

https://www.dropbox.com/s/a463kuenllg20n6/com.plexapp.system.log

Ik zie de volgende regel terug in je logfile

/volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle-master

Heb jij toevallig iTVOnline.bundle-master ook hernoemd naar iTVOnline.bundle? Dit zou namelijk moeten, daarnaast staan waarschijnlijk de rechten niet goed, hoe kopieer jij je plugin naar Linux? ik gebruik altijd WinSCP. 

Ik heb de rechten als volgt staan,

Group: Users
User: Plex
Octal 0755

standaard is Groep root, User, root, Octal 0755

daarna even je NAS herstarten en opnieuw proberen

Bedankt voor de snelle reactie.

Update:

Net even gefixt en nu krijg ik bij alles 

m3u8.

https://www.dropbox.com/s/ynpf06rciy9bmq8/com.plexapp.plugins.itvonline%20%281%29.log

https://www.dropbox.com/s/83yxkse8k6t72eb/com.plexapp.plugins.itvonline.log.1
https://www.dropbox.com/s/imij98m576l6knu/com.plexapp.system%20%281%29.log

Staat jou PMS in het KPN/Telfort netwerk? En heb je een abonnement op interactieve TV van KPN of Telfort? Hij geeft namelijk allemaal netwerk errors. Indien bovenstaande het geval is, je nas eens aansluiten rechtstreeks op je experiabox

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Abbo Kpn aanwezig en zit rechtstreeks achter de expirabox. Moet er daar nog settings aan verandert worden ?

Itvonline.nl werkt wel gewoon.

Daar hoeft niets verandert te worden, wat is het pad waar je de plug-in hebt opgeslagen?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Beste,

Maar gelijk met de deur in huis vallen:

Ik probeer PMS  en de iTVOnline plugin te installeren op mijn ubuntu laptop om vervolgens op mijn raspberry pi via XBMC (Xbian) itvonline te kijken.

Wat me lukt is: itvonline kijken in de webbrowser op mijn ubuntu laptop.

echter krijg ik vaak deze foutmelding (in log)

2014-02-03 22:27:08,559 (-4ee074c0) :  CRITICAL (runtime:880) - Exception (most recent call last):
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/runtime.py", line 840, in handle_request
    result = f(**d)
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 397, in Gids
    u'channelId': GetChannelIds()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 1055, in GetChannelIds
    packageIds = GetPackageIds()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 1033, in GetPackageIds
    profiel = GetProfiel()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 192, in real_auth
    ret =  f(url , *args , **kwargs)
UnboundLocalError: local variable 'url' referenced before assignment

"De server antwoorde met een fout."

Ik heb de Plexbmc addon in XBMC geinstalleerd maar ik krijg het niet echt werkend. Soms krijg ik de kanalen te zien maar vaak ook niet. Als ik ze te zien krijg probeer ik een kanaal te openen. Ik krijg een dialoogscherm met bezig met openen stream.... Maar verder gebeurt er niets.

Wat doe ik verkeerd? Mis ik iets?
Ik heb "transcoding" geforceerd maar het resultaat is hetzelfde.

KB

Abbo Kpn aanwezig en zit rechtstreeks achter de expirabox. Moet er daar nog settings aan verandert worden ?
Itvonline.nl werkt wel gewoon.

ik heb even in je log bestanden gekeken. het lijkt er op dat de server een deel van de plugin niet kan vinden. je kan proberen om je server opnieuw op te starten en het opnieuw te proberen. verder zag ik nog dat je in je eerste logfile de instellingen op telfort had gezet. in je 2de logfile staat dit als het goed is weer op kpn dus dat zal het probleem niet zijn. ik heb net nog een paar aanpassingen gedaan dus je kan ook gelijk de laatste versie installeren. lukt het dan nog niet dan hoor ik het graag

ps. ik zag trouwens nog dat het er op leek dat je de plugin niet alleen naar de /Plex Media Server/Plug-ins/ map het gekopieerd maar ook naar /Plex Media Server/Plug-ins/PlexThemeMusic.bundle/ en /Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/ had gekopieerd. dit kan op zich geen kwaad maar het kan ook niks goeds doen ;)  

Beste,

Maar gelijk met de deur in huis vallen:

Ik probeer PMS  en de iTVOnline plugin te installeren op mijn ubuntu laptop om vervolgens op mijn raspberry pi via XBMC (Xbian) itvonline te kijken.

Wat me lukt is: itvonline kijken in de webbrowser op mijn ubuntu laptop.

echter krijg ik vaak deze foutmelding (in log)

2014-02-03 22:27:08,559 (-4ee074c0) :  CRITICAL (runtime:880) - Exception (most recent call last):
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/runtime.py", line 840, in handle_request
    result = f(**d)
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 397, in Gids
    u'channelId': GetChannelIds()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 1055, in GetChannelIds
    packageIds = GetPackageIds()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 1033, in GetPackageIds
    profiel = GetProfiel()
  File "/var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 192, in real_auth
    ret =  f(url , *args , **kwargs)
UnboundLocalError: local variable 'url' referenced before assignment

"De server antwoorde met een fout."

Ik heb de Plexbmc addon in XBMC geinstalleerd maar ik krijg het niet echt werkend. Soms krijg ik de kanalen te zien maar vaak ook niet. Als ik ze te zien krijg probeer ik een kanaal te openen. Ik krijg een dialoogscherm met bezig met openen stream.... Maar verder gebeurt er niets.

Wat doe ik verkeerd? Mis ik iets?
Ik heb "transcoding" geforceerd maar het resultaat is hetzelfde.

KB

klopt dit was een kleine foutje in de code. dit is nu opgelost. de laatste versie staat op github. https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/master.zip

verder heb je op een raspberry pi een MPEG license key nodig omdat het plugin gebruikt maar van HTTP Live Streaming. (de video wordt in MPEG formaat verstuurt)

transcoding kan niet toegepast worden omdat de streams beveiligd zijn met een encryptie

Loek

klopt dit was een kleine foutje in de code. dit is nu opgelost. de laatste versie staat op github. https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/master.zip

verder heb je op een raspberry pi een MPEG license key nodig omdat het plugin gebruikt maar van HTTP Live Streaming. (de video wordt in MPEG formaat verstuurt)

transcoding kan niet toegepast worden omdat de streams beveiligd zijn met een encryptie

Loek

Bedankt Loek

Ik heb even gekeken wat je hebt aangepast, sorry :)

try:
                    ret =  f(url , *args , **kwargs)
                except LoginException:
naar

try:
                    ret =  f(*args , **kwargs)
                except LoginException:

Maar dien je dit ook niet aan te passen in ServiceCode.pys?

Ik moet wel zeggen dan ik een complete Noob ben op dit vlak dus vergeef me als ik er naast zit.

[EDIT]

Sorry ik zie net dat url wel degelijk deel uitmaakt van de authenticatie in ServiceCode.pys. Sorry.

def auth(Force=False):
    def auth_deco(f):
        def real_auth(url , *args , **kwargs):
            if not NeedLogin() and not Force:
                try:
                    ret =  f(url , *args , **kwargs)
                except LoginException:
                    pass
                else:

[/EDIT]

Ik heb een MPEG licentie dus ik ga vanavond weer verder stoeien met je nieuwe versie.

Zomaar een vraag maar heb je misschien ooit overwogen om ook een XBMC plugin te maken? Of zie ik iets over het hoofd.

KB

Bedankt Loek

Ik heb even gekeken wat je hebt aangepast, sorry :)
try:
ret = f(url , *args , **kwargs)
except LoginException:
naar
try:
ret = f(*args , **kwargs)
except LoginException:

Maar dien je dit ook niet aan te passen in ServiceCode.pys?
Ik moet wel zeggen dan ik een complete Noob ben op dit vlak dus vergeef me als ik er naast zit.

Ik heb een MPEG licentie dus ik ga vanavond weer verder stoeien met je nieuwe versie.

Zomaar een vraag maar heb je misschien ooit overwogen om ook een XBMC plugin te maken? Of zie ik iets over het hoofd.

KB

In de service code moet dit wel blijven staan. Dit was ook de oorzaak dat de fout ontstond doordat ik dat stuk code heb gekopieerd naat de init file zonder goed op te letten :)

Ik gebruik zelf geen xbmc en ik heb ook geen ervaring met xbmc plugins. Verder zijn xbmc plugin totaal anders als plex plugins (client side xbmc vs server side voor plex). Dus ik ga het niet proberen
Je zou het zelf kunnen proberen. Dan zou ik naar een xbmc plugin voor httplivestreaming zoeken. En deze code vergelijken met mijn code. Ik zou ook de plex plugin en xbmc plugin documentatie lezen. Beide plugins worden geschreven in python (een erg simple en leesbare taal). Mocht je extra informatie over de plugincode willen dan moet je effe een bericht sturen.

Loek

Beste Loek,

Bedankt voor je informatie. Ik ga zeker kijken of ik iets kan betekenen voor de XBMC gebruikers die dolgraag iTVonline zouden willen kijken op hun XBMC bak.

Persoonlijk denk ik dat er in Nederland meer XBMC gebruikers zijn dan Plex gebruikers. Maar dit is een wilde gok :)

Zelf ben ik nu bezig met een iTVOnline "wrapper app" voor Windows. OSX is WIP. TChromiumFMX (Firemonkey embedded chromium lib werkt nog niet helemaal lekker in Delphi XE5)

Wat ik namelijk miste was een "afstandsbediening" om iTVOnline te kunnen bedienen wanneer ik deze bijvoorbeeld fullscreen op mijn pc draaide.

Nu kan ik met een simpele HTML/Java script client zenders wisselen en het geluid bedienen.

De kinderen zijn er erg blij mee. Ze kunnen nu lekker lui in hun bed blijven liggen en met hun telefoon zappen.

Even terrugkomend op de XBMC plugin: Ik dacht namelijk dat dit nooit zou gaan werken op b.v. een RPI. Dit omdat ik dacht dat Silverlight een vereiste was. Silverlight en ARM zijn een no go.

Nu begrijp ik dat jouw plugin (aan de serverkant) geen silverlight meer nodig heeft. Heb ik zelf ervaren. :) Dus zou het in theorie ook mogelijk moeten zijn om een stream direct op een RPI af te spelen.

Ik heb eens in je code zitten snuffelen maar ik snap er niet veel van. Met name de grote lijnen. Heeft met mij te maken, want ik stam nog uit het Pascal tijdperk :)

Als je tijd en zin hebt zou je dan in groffe lijnen de werking van de plugin kunnen uitleggen? Misschien wat handige tips kunnen geven waar ik op moet letten?

KB

hi Killerbee,

Binnen Home Theator heb je toch gewoon de beschikking over je AB? gebruik je in jou geval de web interface dan ofzo? ben wel benieuwd naar je beweeg redenen namelijk. Home Theator is op je PC zo geinstalleerd.

mvg

Henk

hi Killerbee,

Binnen Home Theator heb je toch gewoon de beschikking over je AB? gebruik je in jou geval de web interface dan ofzo? ben wel benieuwd naar je beweeg redenen namelijk. Home Theator is op je PC zo geinstalleerd.

mvg

Henk

Beste Henk

Eigenlijk heel simpel. Mijn wrapper app heeft niets te maken met Plex. 

Mijn itvoline wrapper app is ontstaan uit frustratie.

Als je itonline in een browser opent en fullscreen draait op je pc heb je geen mogelijkheid om de zappen naar de volgende zender.

Je moet eerst naar je pc lopen, uit fullscreen, en dan de volgende zender aanklikken.

Ik heb de itvonline site in een eigen app gewrapped. Deze app heeft een ingebouwde webserver waar een simpele website draait.

Op deze "site" staan een aantal knoppen:

• Geluid plus min
  • Zender plus min

En per zender een knop.

Dus gewoon lekker zappen op de ouderwetse manier

Sorry voor het spammen van dit forum.

Back to de itvonline plugin.

Gebruik je ook PlexBMC op je RPI ? Welke versie gebruik je? Moet ik nog iets speciaals configureren? 

KB

geweldig deze plug in 
alleen heb ik een probleem

USE of hardware.

plex server platform:QNAP NAS TS-412
plex server versie app(qnap):0.9.7.12.4

map toegevoegd hier 
nas/root/Library/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle

locatie voor afspelen
TV:SAMSUNG SMART TV 
APP VERSIE: 1.006

wat doet het wel/niet
de Pelx server op de nas doet het goed. Volgens mij

de app op de tv doet het ook wel. maar na toevoegen van de server 192.168.2.1 en dan terug gaan dan duurt het best heel lang voor dat de tv dus de app af gesloten en op nieuw starten 
De plex TV app zegt dan connect to 192.168.2.1 retry in 10~9~8~7......2~1~0 en dan staat er loadingg home screen... ( nu al zekker 5 minuten)
de ITV plugin op de NAS werkt ik kan de plugin zien op de PC client

maar de SAMSUNG TV tja die app die doet niks 

wie weet wat er niet goed gaat 

mt vg starpc 

EDIT: de PLUG in doet het goed op de PC client iemand tips voor de samsung PLEX app ?? 

Beste Loek,

Ik heb de nieuwe versie getest maar krijg toch nog geen beeld op mijn RPI/imac

Wat werkt wel:

Tv kijken op mijn PMS server mbv webclient (iTVPlugin werkt lokaal)

Film kijken op mijn imac m.b.v. Plex Home Theater (dus firewall settings op mijn PMS zijn goed) 

Tv kijken op mijn PMS server mbv Plex Home Theater (iTVPlugin werkt lokaal)

Tv kijken op mijn PMS server mbv XBMC en PlexXBM (iTVPlugin werkt lokaal)

Wat werkt niet:

Tv kijken op mijn imac mbv Plex Home server

Tv kijken op mijn imac mbv Webclient

Tv kijken op mijn RPI mbv XBMC FlexBMC

Tv kijken op een Windows 7 PC mbv Plex Home server

Tv kijken op een Windows 7 PC mbv Webclient

Tv kijken op een RPI mbv Rasplex

Ik als een channel start (b.v. Nederland 1 of uitzending gemist) krijg ik open stream daarna verder niets

Op mijn imac: krijg ik twee keer alleen een pop-up met even geduld. (Plex Home server) en een ronddraaiend cirkeltje in de webclient.

XBMC.log toont dit:

23:48:06 T:3041681952 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
23:48:06 T:3041681952  NOTICE: CXBMCRenderManager::ResetRenderBuffer - using 5 render buffers
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Creating InputStream
23:48:06 T:2716857408  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Creating Demuxer
23:48:06 T:2681205824   ERROR: OpenDemuxStream - Error creating demuxer
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
23:48:06 T:3041681952   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://plugin.video.plexbmc/?url=http%3A//192.168.2.23%3A32400/system/services/url/lookup%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.itvonline.nl%252F%253FchannelId%253D24&mode=18&indirect=1]
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: COMXPlayer::CloseFile
23:48:07 T:3041681952 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: COMXPlayer: waiting for threads to exit
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: DVDPlayer: finished waiting

Klopt de tweede URL wel ? 

Ik kan in de plex log files niet echt iets vinden. Ik vermoed dat de plugin niet lekker werkt als je remote (binnen LAN) TV wil kijken.

films kijken en de apple trailer channel werken wel.

Heb je misschien nog tips?

KB