lg 650s aansluiten op pc met plex

hoi ik heb nieuwe lg lw650 s aangeschaft.

en ik wil deze via plex naar de pc laten gaan

tv en pc zijn verbonden via netwerk en hdmi

via het scherm blijf ik de melding krijgen kan geen mediaserver vinden controleer de status van het netwerk tussen uw tv en mediaserver.

er is wel een internet verbinding op de tv die werkt, alleen plex vind deze niet.

hoe kan ik dit oplossen.

groet fred

geen idee hoe het met een pc gaat, maar bij een mac gaat het gewoon via plex media server.
En hoe bevalt hij, kan ie ook mkvs met half sbs 3d draaien, of heb je dit nog niet getest.

Ha Fred,

Ik heb zelf een LG LH2000 en mijn mac mini via een hdmi kabel rechtstreeks op de hdmi-1 ingang van de TV aangesloten.

Op de mac start ik eerst plex op. Op de de tv zet ik het ingangsignaal op hdmi-1 (via de knop menu op de afstandsbediening van de TV).En hoppa, beeld en geluid, werkt bij mij perfect. Hopenlijk werkt dit bij jou ook.

Als je de TV via het netwerk je pc wilt laten vinden zal je het IPadres van je computer moeten opgeven aan je tv lijkt me, en je pc laten delen met je netwerk.

vriendelijke groet,

Henk

(Als jij een andere hdmi ingang op jee tv gebruikt moet je uiteraard die als ingangsignaal kiezen :-).

half sbs draaien heb ik nog niet getest.

probeer nog immer plex te laten draaien.

via bluray speler wel verbinding naar pc, maar niet direct van de pc naar de tv

niemand die oplossing heeft.

Ik had het zelfde probleem. maar ondertussen draait het op mijn tv.

toen ik plex opstarte op mijn pc/laptop, kreeg ik de melding dat de intranetverbinding was uitgeschakeld.

deze had ik uitgelaten. echter werd plex niet gevonden door de tv.

toen ik de intranetverbinding inschakelde, vond de tv plex wel. je moet deze dus inschakelen.

dit werkte voor mij, dus waarschijnlijk ook voor jou.

succes en gr.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.