LG - Plex - Kan de media niet afspelen

Hallo,

Ik heb een LG smart tv type 74LM640S.

Tot op heden heb ik met de Plex app op deze TV perfect films kunnen bekijken vanaf mijn PC waarop ik Plex Media Server heb geinstalleerd.

Recentelijk heb ik mijn PC geupdate van Windows 7 naar Windows 8. Daarna heb ik de Plex Media Server opnieuw geinstalleerd op deze PC.

Sinds deze update kan ik bijna geen films meer kijken op mijn LG tv via de plex app.

Ik krijg bij het openen van de meeste films de melding:

Kan de media niet afspelen.

Het vreemde hierbij is dat ik deze films wel kon openen onder Windows 7.

Ook kan ik de films wel openen op mijn PC met Plex Media Server.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en weer films op mijn TV kan bekijken via de Plex app?

Er is een draadje in de LG Medialink sectie welke hetzelfde verschijnsel lijkt te beschrijven, zie https://forums.plex.tv/topic/98183-lg-medialink-cannot-play-the-media-after-upgrade-to-windows-81/ voor de details.

Hoop dat het helpt :)

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met mijn Samsung TV E8000

Probleem is alsvolgt:

Indien een film bestand  een video/x-msvideo bestand is gaat het goed en is het een video/vnd.dlna.mpeg.tts bestand dan geeft mijn tv de volgende melding "het geselecteerde bestand wordt nu niet ondersteund"

Op mijn televisie kan ik hierover niets instellen mijn inziens maar misschien kan een vinkje aan of uit in het menu van plex media wel voor een oplossing zorgen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Grt Theo

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met mijn Samsung TV E8000

Probleem is alsvolgt:

Indien een film bestand  een video/x-msvideo bestand is gaat het goed en is het een video/vnd.dlna.mpeg.tts bestand dan geeft mijn tv de volgende melding "het geselecteerde bestand wordt nu niet ondersteund"

Op mijn televisie kan ik hierover niets instellen mijn inziens maar misschien kan een vinkje aan of uit in het menu van plex media wel voor een oplossing zorgen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Grt Theo

Ik heb geen directe oplossing voor je probleem, maar het klinkt of je de bestanden via de DLNA server van Plex bekijkt op je televisie. De E8000 is een smart tv en heeft de optie om de Plex for Samsung app te installeren in je TV. Dit werkt over het algemeen een stuk prettiger dan DLNA.

@sander1

ik probeer het inderdaad via dlna (via source op de tv) en dan lukt het niet.

Als ik vervolgens doe met de app die je beschrijft dan speelt de tv het bestand wel af.

Nadeel is dat het opstarten van een film via de app veel meer handelingen zijn.

Rare is dat de tv het wel gedaan heeft met de tts bestanden maar ik recentelijk zowel mijn tv, freenas als de plexplugin geupdated.

dus ik weet niet welke update het probleem heeft veroorzaakt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.