hej jag har problem med filmer som är mkv format men lös text fil.
kör jag filmerna genom plex på samsung tv så går det
men kör jag plex genom min qnap 459 pro + så kommer inte undertexterna med vet någon hur man ska göra trodde qnapen skulle fixa detta eftersom plex finns på den
Kör du PMS på QNAP-NASet då du spelar upp i Samsungen också? Och du använder inte DLNA i Samsungen utan den nya Samsung-appen gissar jag? Isåfall är det inte QNAPen som det är något galet med, utan snarare den klienten du försöker använda då du inte använder Samsungen. Och vilken klient är det?
ja jag kör pms på min qnap.
och i min samsung använder jag plex appen.
lös texfil funkar inte ihop med mkv video.
om jag spelar samma film och text i den inbyggda mediaspelaren (DLNA?) då fungerar det i min samsung.
Två möjligheter:
- Gör en “refresh metadata” på filmen. Gå in i filmen i /web och håll nere alt/option då du trycker på refreshknappen. Då kommer den lägga in undertexten i databasen.
Eller:
- Du behöver minst version 0.9.7.8 av PMS för att kunna spela upp externa undertextfiler med en BOM. Vilket är vad jag tror du har dykt på.
0.9.7.8 finns hos Plexpass-medlemmarna nu, och kommer släppas senare för alla andra. Vet ej när.
så blir man plex pass medlem så får jag den filen?
Om du blir Plex Pass-medlem så får du tillgång till en nyare version av PMS ja. Jag måste vara tydlig med att påpeka att det är troligt att det löser ditt problem, men inte 100% säkert eftersom jag inte med 100% säkerhet vet att det är BOM som ställer till det. Plex Pass-medlem kan du dock bli per månadsbasis om du vill, så det är billigt ifall du inte vill fortsätta vara det efter en månad.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.