har 1 problem och 1 fråga,
Problemet: de finns tex inbränd på en film, kan inte hitta någon .srt eller txt i alla fall i mappen, men texten kommer inte upp på tv. då jag kör PMS till min tv…? tips
fråga: kan jag köra spotify via pms i Tv? alltså kunna spela upp ljuddet via plex?
Kommer inte texten upp är den inte inbränd. Vad är det för typ av fil? .mkv?
Det finns en Spotifyplugin till PLEX.
pluging som går att avända på samsung smart tv?
japp mkv
Undertexter måste associeras med filmen. Det görs genom att refresha filmen efter att du lagt undertexten brevid filmfilen och döpt den till exakt filnamnet plus vilket språk undertexterna är på.
Exempelvis: Du vill ha undertexter till filmen Pulp Fiction. Du har då en mkv-fil med namnet:
pulp fiction (1994).mkv
…som ligger i din film-mapp.
Brevid den filen ska undertexten ligga och den ska heta
pulp fiction (1994).swe.srt
…om undertextfilen är på svenska. Är den på engelska så byter du ut .swe.srt till .eng.srt
Efter att du lagt dit undertextfilen så går du in i Media Managern, söker reda på filmen och gör en “refresh metadata” (Alt-klicka på refresh-knappen då du är inne i filmen i /web om du använder Mac. Använder du PC så är det Option-click har jag för mig).
ja ha man måste ang språk...då är ja med.
du vet möjligt inte svartet på min andra fråga?
Du ska inte vara tvungen att lägga till språk i vanliga fall, men har du ställt in PMS i att själv avgöra när undertexter ska visas så går den inställningen ställa in fel, och därför kanske inte texten visas.
Gällande din andra fråga så vet jag ej. Det finns en plugin, men den verkar inte fungera speciellt väl eftersom Spotify inte öppnat upp sitt API. Det finns en hel tråd om det här som kan vara intressant läsning:
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/30363-new-spotify-plugin-release
googlar man så verkar de som att de har funkat bra, men nu verkar de vara stendöd på den fronten:( så jag får skita i spotify, å vänta tills de går att köpa ny tv
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.