Mac client mot PMS över internet?

Jag har Plex (med PMS) installerad på min MacMini och det är den jag kollar på huvudsakligen. Eftersom jag reser mycke i mitt jobb så har jag även fixat Plex clienten till iPhone och iPad och kollar på filmerna jag har i min PMS.

Nu undrar jag om det går att göra så att jag på samma sätt kan kolla på filmer jag har i PMS på MacMini hemma över internet när jag sitter och använder min MacBook Pro?

När jag är hemma på samma nät så får jag upp mina “bibliotek” automatiskt i Plex, men när jag sitter på internet så får jag det inte att funka. Hittar inte var jag kan ange en adress till servern (vilket går i iPad/iPhone klienten)

Det går utmärkt. Du kan lägga till en källa under “Videor”. Du måste dock använda dig av en DNS-server. Jag använder dyndns då den är gratis och krånglar sällan. Finns även info om detta under wiki.

Går det att transcode:a även när man strömmar till en Mac-klient? Det hade varit bra att få ner bandbredden på en del högupplöst material. I iOS-klienten går det att ställa in, men jag har inte hittat det i Mac-klienten.

Nej. Inte ännu iaf. :)

Var hittar du den bilden?
Gäller det för ver 0.9? Om jag i PMS vill lägga till en sektion Video, så får jag bara upp Finders filväljare, inget som jag ser där jag kan ange en url eller IPnummer...