Jag har Plex (med PMS) installerad på min MacMini och det är den jag kollar på huvudsakligen. Eftersom jag reser mycke i mitt jobb så har jag även fixat Plex clienten till iPhone och iPad och kollar på filmerna jag har i min PMS.
Nu undrar jag om det går att göra så att jag på samma sätt kan kolla på filmer jag har i PMS på MacMini hemma över internet när jag sitter och använder min MacBook Pro?
När jag är hemma på samma nät så får jag upp mina “bibliotek” automatiskt i Plex, men när jag sitter på internet så får jag det inte att funka. Hittar inte var jag kan ange en adress till servern (vilket går i iPad/iPhone klienten)
Det går utmärkt. Du kan lägga till en källa under “Videor”. Du måste dock använda dig av en DNS-server. Jag använder dyndns då den är gratis och krånglar sällan. Finns även info om detta under wiki.
Går det att transcode:a även när man strömmar till en Mac-klient? Det hade varit bra att få ner bandbredden på en del högupplöst material. I iOS-klienten går det att ställa in, men jag har inte hittat det i Mac-klienten.
Nej. Inte ännu iaf. :)
Var hittar du den bilden?
Gäller det för ver 0.9? Om jag i PMS vill lägga till en sektion Video, så får jag bara upp Finders filväljare, inget som jag ser där jag kan ange en url eller IPnummer...
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.