Hartstikke mooi allemaal, maar is er geen guide?
Ik lees in verschillende threads over de mogelijkheid om media flags te tonen bij de filminformatie in de bibliotheek. Echter kan ik nergens een how-to of uitgebreide beschrijving vinden hoe dit precies te realiseren? Iemand enig idee?
eigenlijk is het best simpel, alleen veel werk. 
dit zijn de meest gangbare flags:
Audio Channels: audiochannels.png
Audio Codec: audio.png
Source: source.png
Video Resolution: resolution.png
studio: studio.png
(bijna) alle flags die je nodig hebt staan in deze map als je tenminste plexaeon gebruikt:
~/Library/Application Support/Plex/skin/media/flags
wat je doet is dus de benodigde flags bij elkaar zoeken en die hernoemen naar bovenstaande namen.
in iedere film of TV show waarvan je wilt dat er flags te zien zijn, moet je deze bestanden in de betreffende film map kopiëren.
zoals je merkt is dit nogal wat werk. voor TV shows heb ik al mijn episodes in één grote map gestopt. daarom hoef ik de flagbestanden maar een keer toe te voegen.
je kunt je afvragen of het zinvol is om bv. een aparte filmmap te maken, bv. **HD-1080p-DTS** en daar alle films in te zetten die aan deze criteria voldoen en een andere map voor **SD films**.
voordat je zoveel moeite gaat doen, hou er wel rekening mee dat wanneer de volgende versie van plex (0.9) uitkomt, je hoogstwaarschijnlijk toch weer je hele library opnieuw moet scrapen.
succes en als je nog vragen hebt horen we het wel!
Nog even hierover... ik kan de flags nergens vinden, niet in het pad dat jij aangaf iig, dat is leeg?
heb het ook niet helemaal goed overgetypt, dit moet het zijn:
~/Library/Application Support/Plex/skin/Plexaeon/media/flags
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.