De TV is via WiFi vorbonden met het netwerk en ik kan de plex server bereiken via DLNA.
De meeste films en serie's kan ik via de TV wel spelen, maar soms heb ik geen geluid.
Voor zover ik al gecontroleerd heb zijn het vooral .mkv bestanden waarvan het geluid niet werkt, maar het beeld wel.
Volgens de handleiding zou de TV ook MKV bestanden ondersteunen.
Het probleem is hier, denk ik, niet zozeer de MKV container, maar de codec die wordt gebruikt voor de audio. Je kunt eens met MediaInfo kijken of de video's waarvan de audio niet werkt allemaal dezelfde codec gebruiken.
Het probleem is hier, denk ik, niet zozeer de MKV container, maar de codec die wordt gebruikt voor de audio. Je kunt eens met MediaInfo kijken of de video's waarvan de audio niet werkt allemaal dezelfde codec gebruiken.
Ik heb met dat programma 2 MKV bestanden bekeken, in bestand 1 is er geen geluid, en in bestand 2 is er wel geluid:
Ik heb na veel zoekwerk en testen uiteindelijk een oplossing gevonden.
Mijn mkv bestond namelijk uit een DTS audio formaat, zoals sander1 wou zeggen door gebruik te maken van MediaInfo
Ik stuur je enkele persoonlijke links zodat je het nodige kan downloaden daar ik niet weet dat ik ze hier kan/mag plaatsen ;)
Installeer de file, volg even de pfd (engels)
Ik hoor het wel wanneer je dit voor elkaar gekregen hebt :)
Ik zal het straks en/of morgen eens bekijken, hopelijk werkt het zo wel!
Alvast bedankt hiervoor!
Nu ben ik ook op zoek naar een programma om bvb een map van "VIDEO_TS om te zetten in een bestand, want Plex ondersteund geen stream over het netwerk van bestanden zoals ISO's, IMG's en mappen zoals de VIDEO_TS. Tips zijn altijd welkom ;)