minima voor Plex op een Mac mini

Beste Mensen

Ik wil graag een Mac mini aanschaffen voor aan mijn tv te hangen als mediacenter . Nu vind ik 599 euro net even te veel voor nu.

Ik ben dus op zoek naar een 2e hands Mac mini.

Nu vroeg ik mij af wat de minima is waar de Mac mini aan moet voldoen als ik plex goed wil kunnen laten draaien.

Alvast bedankt,

Rein

Het ligt er aan wat je er mee wil doen. Heb je je hele film collectie in Divx? Of 1080p? Wil je alleen maar uitzending gemis streamen?

Ik denk dat voor voor 1080p minimaal een Core2Duo 1,83 nodig hebt met minimaal 1Gb. 2Gb is trouwens veel beter.

Een Mac mini 1.83 C2D heeft moeite met 1080p maar 720p kan hij prima aan. Als je 1080p wilt draaien is het handiger de 2.0 te kopen. Lager dan de 1.83 C2D zou ik uberhaupt niet kiezen, blijft alles lekker soepel lopen. :)

Ik heb geen moeite met de 1.83 C2D hoor. Waarom denk je dat hij wel moeite heeft dan? Kan er een verschil zijn tussen die van mij en die van jou?

Dat zou kunnen, ik heb een 1.83 C2D met 2 GB intern en een 120Gb HD. Als 1080p HD in .MKV format draai dan krijg ik zogenaamde " frame drops" . Misschien is het .MOV anders...
Ik heb op meerdere amerikaanse sites gekeken ook daar wordt beweerd dat de 1.83 C2D net geen 1080p aan kan.

Ik heb zelfs maar 1Gb intern. Ik moet er misschien nog bij zeggen dat ik helemaal niks anders doe op mijn mac mini dan PLEX. Hoeveel framedrops heb je zoal per 1,5uur durende film?

Hallo,

ik heb net een paar weken plex ontdekt en gebruik nu nog de ‘oude’ powerbook ( 1.83 c2d met 2 gb geheugen) van mijn vriendin

Als een mini de perfecte oplossing is dan wil ik dat wel overwegen. In aansluiting op eerdere vragen het volgende;

Is bij de mini alleen de processorsnelhied van belang? Of telt ook het werkgeheugen mee, de ‘bussnelheid’, de grootte van de hd en de snelheid ervan en is de nieuwe videokaart in de nieuwste mini’s van invloed en als dat zo is is dan de versie met 256mb gedeeld geheugen ‘veel’ beter dan die met 128 mb.

Gezien het verschil in prijs van een tweedehands mini met 1.83 c2d en een nieuwe met alles er op en er aan aarzel ik!

Ik snap dat je meteen zult roepen dat sneller en groter beter is maar misschien is er een rangorde te maken in wat het meest essentieel is voor het zo perfect mogelijk werken van Plex. En ik wil er graag HD mee kunnen afspelen 1080i/p op mijn plasmascherm.

Bij voorbaat dank,

olav

Check de winkel a-mac eens… die verkopen het vorige type mac mini nog voor 399… Dan heb je een nieuwe :slight_smile:

dank voor de link maar voor ik iets koop wil ik graag weten wat ik 'moet' kopen.
in ieder geval bedankt voor je hulp.

Ik heb zelf niet zo’n verstand van apple dus kan je niet echt adviseren wat het slimste is. Ik kan je alleen vertellen wat mijn ervaringen zijn.

voor plex geldt dat de processorsnelheid van veel groter belang is dan de GPU en het daaraan gekoppelde intern geheugen (1GB intern = 128MB | 2GB intern = 256MB). op het forum lees je veel dat een oudere 1.83 mac mini het nog goed doet met 1080i/p maar dat deze het toch wel moeilijk kan krijgen met hogere bitrates. dat is wel iets waar je rekening mee moet houden...

dank voor je hulp :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.