Snelle hardware vraag

Weet niet of het uberhaupt hier terecht hoort/mag maar ga toch een poging wagen.

Ik wil een mac mini gaan aanschaffen, 2.0ghz 4gb geheugen en de 9400m videokaart (early 2009).

Zou dit genoeg zijn om 720p en 1080p materiaal af te spelen in plex?

dat is precies de mini die ik zelf heb, en die speelt nagenoeg alles zonder problemen af. ik zou zeggen, als je een goeie prijs ervoor betaalt, kopen!

Zijn er instellingen die je moet toepassen om betere performance te krijgen? In plex heb je dan die hadware acceleration etc., of misschien is op de mac zelf?

En wat zou in uw opzicht een goede prijs zijn? Hij ziet er als nieuw uit en komt met de DVI naar HDMI kabel..

de hardware acceleration (VDA) is uiteraard een goeie om aan te zetten ;)
voor de rest kan ik je aanraden om de volgende settings UIT te laten:

[list][*]software upscaling[*]skip h.264 deblocking filter[/list]

en ja, wat is een goeie prijs. als je in je achterhoofd mee laat spelen dat de nieuwe mini's €599,- zijn en deze toch al; minstens 2 jaar oud. dan denk ik ergens tussen de €325 en €375.
let wel, op mac2sell komt er €220,- uitgerold, dus het is allemaal erg afhankelijk van de markt zelf.

Heb hem inderdaad voor een mooi prijsje kunnen kopen!
Nu kan ik alleen de VDA optie en skip h.264 deblocking filter niet vinden, wellicht omdat ik het in het nederlandse versie heb. Als je zin/tijd hebt en er een screenshotje van kan maken ben ik je heel erg dankbaar!
Ook nog een vraagje of de beeldscherminstellingen, moet ik die gewoon op 1080p , 60hz en overscan aangevinkt laten staan?
Ga vanavond even wat 720p series bekijken, ben benieuwd!

de video-instellingen zijn hier te vinden: preferences->video:

post-5518-0-89780800-1312447540.png

en ja, ik heb goede ervaringen met de refresh rate op 60Hz dus daar zou ik eerst mee beginnen. overscan zou ik alleen aanzetten als je het scherm van je TV niet helemaal krijgt gevuld, maar het heeft geen invloed op het afspelen.

Bedankt! Nu mijn laatste vraag, daarna laat ik je met rust!
Ik heb de 1080p bird scene geprobeerd maar deze liep verre van vloeiend (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=32656), op mijn MBP 2010 i7 liep hij wel vloeiend.. ik neem aan dat de mac mini het dan gewoon niet aan kan? Ik kan die VDA ook nog niet zien/vinden :o

je ziet de **h.264 hardware decoding **optie niet? maar je hebt wel een mini met de nvidia 9400m, toch?

zoals ook al op tweakers gezegd: die bird scene is leuk om over op te scheppen maar is totaal niet representatief voor HD content die je ‘normaal gesproken’ afspeelt.

voor een i7 machine is uiteraard niks te veel van het goede :wink:

excuses, zat naar iets met VDA te zoeken! Heb inderdaad de 9400m met 128mb.
Bedankt voor alles!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.