Ik wil graag dat Plex mijn eigen muziek metadata leest. Ik heb alle tags (van 1500 albums!!!) netjes op orde gemaakt en wil deze voorkeuren gebruiken ipv de freebase metadata.
Als ik de freebase verander in Personal Media, worden dan nog steeds wel de covers, achtergrond fotos en de artiesten bios gezocht?
Ik kannhet natuurlijk proberen, maar een update duurt heel erg lang met zon grote library en ben bang dat een groot aantal custom covers weer verdwijnt…
Wat ook vreemd is, is dat ik geen muziek albums kan verwijderen. Ik doe alles zoals het hoort (delete van harde schijf, empty trash, rescan van library), maar er verschijnen geen gele driehoekjes bij de verwijderde albums. De prullenbak knopndoet dan dus ook niks. Als ik films op exact dezelfde manier verwijder, dan gaat alles goed… Iemand een idee?
Verder ben ik net begonnen met de plugins. Zou heel gaaf zijn, maar bijna niks werkt. Hebben meer daar last van? Southpark werkt niet, Geenstijl en dumpert zijn leeg, HGTV doet niks, pokerstars tv speelt bijna niks… Oftewel, bijna niks werkt. Doe ik iets verkeerd?
Video_ts bestanden spelen schokkerig af. Het loopt wel, maar gewoon niet vloeiend. Moet ik in mn Macmini iets aanpassen? Iets met de 24fps?
In mn audiosettings verandert er soms spontaan iets. Dan heb ik uberhaupt geen geluid meer. Ik weet niet meer hoe ik het nu moet instellen… Built-in? HDMI?
Mijn versterker is DTS compatible, maar moet ik die keuze op auto of forceer digitaal zetten?
Ik heb nog zat meer vragen, maar laat ik hier eens mee beginnen.
Alvast heel veel dank voor de moeite. Hopelijk zijn mijn vragen niet al te noob!!
Mijn apparatuur:
Plex 9.3.4
Mac Mini 2011 8gb
Samsung 3D Led 46D6530
Pioneer LX83 versterker
Alles via HDMI aangesloten
ik zou even beginnen met de nieuwe plex media server en de nieuwe client erop te zetten. Die schakelt automatisch de framerate van de mac/TV om als de film dat vraagt en heeft bij mij geen moeite met Video_ts rips.
Ik heb geen idee wat er met de tags van je muziek wordt gedaan (ik vermoed niks eerlijk gezegd), en de cover art die ik zie in Plex is totaal anders als die in iTunes.
Ik heb ook problemen met plug-ins (niet met youtube of Nu.nl overigens, maar RTL XL/Joost/etc doen het niet), ik vermoed dat veel ervan opnieuw gebouwd moeten worden om weer te werken. Als de website iets verandert, wordt de plug-in vaak onbruikbaar
Voor je andere vragen heb ik geen idee eerlijk gezegd. Succes toch!
Dumpert werkt prima. Je moet hem wel updaten trouwens want hij is onlangs aangepast. Veel van de plugins die Sander1 heeft geschreven zijn een beetje outdated omdat hij op dit moment andere prioriteiten heeft. Wij moeten dus geduld hebben. Of je neemt er eentje zelf onder handen natuurlijk
Volgens mij kan je de volgorde van metadata agents instellen. Er is ergens een screencast te vinden die dit duidelijk uitlegt. Ik zal eens zoeken voor je.
Het was een screencast van subtile handling. Hij beschrijf wel de agents dus volgens mij wel goed om te kijken: http://vimeo.com/28960717
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.