Helt plötsligt kommer jag inte åt plex severn från andra enheter än där den är installerad. Vet inte om det har med uppdatering eller router-reset att göra.
När jag ska publicera "myplex" så får jag felmedelandet att det är något med portarna. Failed to publish, etc.
När jag provar på att öppna upp portarna 32400 manuellt i routern (telia Thomson 789) väljer bort brandvägg och klickar i Upnp. Och väljer manuellt i inställningar i Plex port 32400. Men ändå går det inte att publicera. Men det ska sägas att alla enheter kan logga in på mitt plexkonto felfritt. Men där tar det stopp.
Vad ska jag ta mig till?!
plex media server 0.9.7.11
imac os lion
PS. varför finns det två ställen att ändra pms-inställnigar(browsern och vanliga)?
Vad händer om du provar en annan port än 32400? Alltså öppna upp i routern och ändra i PMS Preferences.
Anledning till att det finns två är att den gamla ska bort, och den nya (via browsern) är framtiden. Just nu så finns inte 100% av funktionerna i browserversionen, så därför är den gamla kvar en stund till.
Märkte att jag hade satt på macens brandvägg för eye-fi(trådlöst minneskort för kameran). Stängde av det och sen kom jag åt servern.
Men nu kan jag inte spela upp filmer, jag får felmeddelandet There was a problem with media playback. På alla enheter får jag det? Någon lösning på det ?
Nu har jag till ■■■■ valt att installera om PMS då det inte gick att spela upp filmerna. Jag gorde en totalrensning av alla filer tillhörande plex(läste i wikin). Och nu funkar det till ■■■■ att ansluta plex servern till myPlex men jag får inte upp några filmer i biblioteket. När jag skapar ny “källor och agenter” för filmerna så hittar inte plex något. Varken serier eller filmer. Har provat att ändra agenter men inget har funkat. Blir tokig snart. Nu kan jag ju inte ens spela upp filmerna på datorn med PMS-servern.
Jag har också gjort djupgenomsöknig, optimering, papperskorgsgrejen ja allt…
I 90% av fallen beror det där på att PMS inte ser filmerna som ligger på den sökväg du valde då du satte upp sektionen. Kan du prova ta bort de sektioner du skapat, och välja en enhet som du vet är åtkomstbar från den dator du installerat PMS på? Alltså, på den datorn så gå manuellt till filmerna och se att de är där och kan startas manuellt.