Hej!
Hur kopplar jag upp mig till servern det kommer upp myPlex kunde inte ansluta till din server, jag har en dlink dir - 655
Hej!
Hur kopplar jag upp mig till servern det kommer upp myPlex kunde inte ansluta till din server, jag har en dlink dir - 655
Tror du måste lämna lite mera information än vad du har gjort just nu.
Vad är det som inte kan ansluta till myPlex? PMS , PMC , PHT eller något annat program?
Om det är PMS som har problem att ansluta till myplex har du i din router (DIR-655) slagit på upnp eller manuellt gjort en portforwarding till 32400 eller någon annan port som du tänkt att PMS skall använda?
Mvh
Christian
Hej
har försökt heladagen
bifogar bilder på inställningarna
http://forumbilder.se/CG31E/Plex
http://forumbilder.se/CG31E/plex-01
http://forumbilder.se/CG31E/plex-2
Med vänlig hälsning
Det där ser rätt och riktigt ut.
Så då kommer nästa fråga har du någon firewall påslagit i datorn? Samt sitter din router rakt ut på internet eller får du svart ip ifrån din isp eller om du har nått modem som kanske natar innan din d-link?
Sent from my iPad using Tapatalk
Hej
stängde av firewall , testade igen . får samma fel meddelande
jag har modem , sen router kopplad till modemet , samt en annan router för brygga
så jag vet inte riktigt vad det är som inte går genom ...
Med vänlig hälsning
Cerim
Låter som att du får dubbelnat och därav dina problem. Men för att kolla på din dlink vad har du för wan ip? Sotter din pms maskin direkt i dlink?
wan ip är följande 192.168.1.2
pms sätter inte direkt i dlinken , utan den andra routern
wan ip är följande 192.168.1.2
pms sätter inte direkt i dlinken , utan den andra routern
Wan ip är ett svartnät så det är inte din adress ut på internet.
Okej din setup är en anningen överkomplex känns det som.
Har du internet direkt ett nätverksuttag i väggen eller har du modem / router ifrån din internetleverantör?
Måste ha mera fakta innan vi kan få någon rätsida på detta.
Jag har ett ADSL2 Modem D-link DSL-320B
som är vidarekopplad till min Router D-link , den har jag ett annat modem som är kopplat från routern till ett Dlink-bryggad router
Hej!
Har äntligen fått det att fungera men jag kan fortfarande inte köra via 3g på min nexus 4 eller iphone.
Jag har ett ADSL2 Modem D-link DSL-320B
som är vidarekopplad till min Router D-link , den har jag ett annat modem som är kopplat från routern till ett Dlink-bryggad router
som sakt var en aningen överkomplext.
Du borde ha typ adsl2 modem följt av router under förutsättning att din modem inte natar sedan på routern borde du ha din PMS maskin.
Vet nån hur jag får 3g att funka på min telefon
Hej!
Har äntligen fått det att fungera men jag kan fortfarande inte köra via 3g på min nexus 4 eller iphone.
Hej,
Har samma problem som du med PMS och D-link 655, hur gjorde du för att lösa det?
hej har samma problem har kommit dom senaste 2 veckorna. jag har en qnap som jag har plex på.vet ej varför den kopplar ner myplex.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.