NAS: Synology DS214play
Router: Asus 80211 AC gigabit router
TV: LG 50 inch
AV-Receiver: Pioneer VSX921
Desktop: iMac (2 jaar oud, die dunne) Intel Core I5 2,9 Ghz MACOSX 10.9.5
Chromecast
AppleTV 2
iPhone 4
iPad 2 Lijkt me een aardige configuratie om 720/1080p films te vertonen -> vergeet het maar...
Ben nu al 2 dagen bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb mijn films op de NAS gezet. Met de applicatie van synology "Video station" vertoont het de film goed (CPU +/- 45%). Met PLEX slaat het systeem op hol. De (rode) CPU-meter is constant tussen de 90 en 100% De film wordt zeer schokkerig vertoond (zowel de chromecast als de AppleTV). Hoe kan dit?
Welke instelling zie ik over het hoofd, word er gek van...
Alles is bedraad, behalve mijn iMac, maar ja, die wil ik niet gebruiken (staat ook vaak uit)
ps als ik mijn films op de iMac zet (dus GEEN NAS), dan wordt het probleemloos vertoond, maar ja daar koop je geen NAS voor...
Wat ik begrijp uit onder andere dit topic, is dat Plex geen gebruik maakt/kan maken van de hardware opties voor transcoding. De standaard CPU in het apparaat is niet krachtig genoeg voor transcoding.
Antwoord van Sander1 is het enige juiste. Helaas is dit type nas te zwak om alle mediabestanden goed af te spelen. De Video functionaliteit van Synology (DS Video) gaat hier anders mee om.
Als je de 2 hierboven genoemde devices gebruikt om je video bestanden te streamen wordt de nas gebruikt voor alle rekenkracht, dit kan die niet aan. In het andere geval, het afspelen van de bestanden via jouw Imac, gaat dit wel vlekkeloos omdat de Imac dan het afspelen voor zijn rekening neemt.
Dit ligt natuurlijk ook allemaal aan je instellingen.
Er is niemand op dit forum die een tip heeft omdat het simpelweg gewoon niet kan, zoals Sander schreef jouw NAS heeft een processor die gewoon te zwak is om een 1080p HD film on the fly te transcoden zodat het af kan spelen op je client. Een client zoals Plex Home Theater op een PC of Mac of Linux doos heeft geen transcoding nodig (als er een fatsoenlijke cpu in zit), en zou het dus wel af kunnen spelen zonder problemen vanaf je NAS.
Ik heb een Samsung bd h6500 een mede8er 500x2 en een Sony nsz. Op die laatste twee speelt ie perfect af zonder problemen omdat je via de plex app de functie direct play hebt. Op de Sony heb je die functie niet en durft hij dan idd haperen