Ik grbuik al een tijdje plex, maar sints ik de nieuwe web interface versie heb kan ik geen films meer kijken aangezien hij blijft haperen.
Mijn cpu van de nas schiet dan ook gelijk naar de 100%
Zelfs op mijn iPhone krijg ik het niet voor elkaar.
heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is ?
ook dan :mellow:
ik zit dan in mijn eigen netwerk.
Met de computers heb ik het zelfde
Mijn cpu van de nas staat gewoon vol uit terwel dit eerder ook niet het geval was (voor de web versie)
Al mijn films en serie's die ik heb zijn van het bestandsformaat .mkv en zijn 720p/1080p
Zoals macxbo zegt lijkt het idd dat je NAS geen transcoding aankan. Als je films 720/1080p in MKV formaat zijn moeten ze getranscode worden om op je iPad, iPhone of in Plex/Web afgespeeld te worden.
Gebruik de Plex client op Windows of OS X om je films te bekijken (dus niet Plex/Web in je browser). De MKV’s zullen dan waarschijnlijk (hangt er nog van af of je subs hebt etc.) direct gespeeld kunnen worden zonder dat er een transcode nodig is.
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De nieuwe Media Manager (Plex/Web genaamd) is de nieuwe tool om de Media Server te beheren. Deze nieuwe tool heeft ook de mogelijkheid om video's te kijken binnen de webomgeving. Het is echter geen vervanging van de reeds bestaande desktop clients (die er voor zowel Mac als PC zijn): http://plexapp.com/download/plex-media-center.php
Ik denk dat je enkele zaken verwart. Laten we Mac als vb. nemen : er is Plex Media Center, dit is de client om je films etc in af te spelen. Daarnaast was er ook de Media Manager waarin je de verschillende secties etc. kan aanmaken (Movies, Series, …). Deze media manager is onlangs vervangen door een web client : Plex//Web (de oude media manager is er momenteel ook nog maar zal binnenkort verdwijnen.) Met ‘hij wordt in de browser geopend’ bedoel je dus Plex/Web. Hierin kan je alles doen van de oude media manager (secties aanmaken etc) en ook je films in je browser afspelen. Doe je dit, dan zal je server op je NAS de film moeten transcoden, iets waar een krachtige CPU voor nodig is (wat jou Synology niet heeft).
Gebruik je echter de native client voor Mac om je films af te spelen (Plex Media Center) dan is transcoden hoogstwaarschijnlijk niet nodig vermits de Mac de nodige codecs heeft om de mkv zo af te spelen. Niet transcoden wil zeggen : geen hoge CPU op je NAS en dus geen gehaper.
Voor Windows een gelijkaardig verhaal.
Opgelet : Plex Media Center (= de client op je Mac/PC) is niet hetzelfde als Plex Media Server (=de server op je NAS)!