Niet alle films worden gevonden

Ik had Plex al verschillende malen geïnstalleerd, maar steeds weer weggehaald. Dit vanwege het feit dat niet alle films worden neergezet in de bibliotheek. Tussentijds had ik het programma Emby gevonden, die doet precies wat ie moet doen, ALLE films worden gevonden en neergezet in de bibliotheek, ik dacht hoi, eindelijk een programma die doet wat ie moet doen, maar helaas, vanaf 1 juli moet je gaan betalen voor dit programma, waarom moet toch overal voor alles betaald worden, eerst gratis aanbieden en dan betalen, ik heb een grondige hekel aan dit soort figuren. Ik zou voor de rest niet klagen als Plex deed wat ie zou moeten doen, maar helaas dit programma is verre van perfect.
dit is eigenlijk best jammer, want het is op dit moment de enige in zijn soort. Ik hoop dat er binnenkort een update komt die hieraan een eind maakt.
Ik weet niet hoe het met muziek gaat, want zover ben ik nog nooit gekomen.
Als je zo’n programma aanbiedt dan moet je er wel van op aan kunnen dat ie alle films ziet, zoekt, installeert en ook nog afspeelt.
Dat schijnt toch moeilijker te zijn als dat je denkt.

1 Like

Ik herken me totaal niet in jouw geklaag. Plex is prima in staat om al je media te vinden en categoriseren. Wat Plex niet is, is een plug en play programma voor personen die zich nergens in willen verdiepen! De cliënt / server opzet vergt enige verdieping om te doorgronden en het goed op te zetten. Specifiek voor jouw geval raad ik je aan onderstaande 3 Plex support pagina’s goed door te nemen.

In mijn opzet kan ik dus gewoon een film downloaden / converteren en dan ongewijzigd in een movie / tv folder neerzetten. Omdat ik qua file / folder de juiste benaming gebruik, herkent Plex alles meteen en worden bestanden netjes ingelezen en getoond in de bibliotheek incl filmposters / albumhoesjes, artisten info / ondertiteling / Lyrics enz enz.

Echt gratis bestaat niet op het Internet, het ontwikkelen van een programma / platform als Plex kost veel energie en mankracht. Plex is zo goed als het is, omdat een groep professionele ontwikkelaars hier fulltime aan werken. Zonder salaris van Plex zouden ze om te leven ergens anders moeten werken en zou Plex niet eens bestaan in zijn huidige vorm. De lifetime Plexpass die ik ooit heb gekocht is een koopje voor wat ik er voor terug krijg. Daarom ben ik blij dat er naast de gratis mogelijkheid om Plex te gebruiken een betaalde premium ‘tier’ is. Dit stelt Plex in staat om als bedrijf te opereren en de software continue beter te maken.

Plex is dus een soort van Netflix en Spotify ineen met onze eigen film, tv en muziek bibliotheken.
Al deze multimedia is op al onze apparaten binnen als buitenshuis beschikbaar en omdat ik ooit heb betaald voor de lifetime Plexpass zonder extra kosten.

oh, wat ben jij goed zeg. heb je zeker lang over gedaan.

Als je hier alleen komt om te klagen dan kun je beter wegblijven, wat verwacht je nou dat hiermee gedaan wordt?

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.