Eigen films in Plex

Hoe zet ik mijn eigen films in Plex
Ik heb een verzameling zelfgemaakte films (vakantie, bruiloften, dat soort werk) op mijn harddisk staan. Dit zijn DVD's (dus video_ts mappen) gemaakt met iMovie / iDVD. Ik wil deze films nu in Plex zetten. Uiteraard wordt er geen info gevonden door IMDB en krijgen de films daardoor de meest uiteenlopende titels. Ik vroeg me af wat de handigste manier is om deze films in Plex te krijgen.

Mijn tweede vraag: is het mogelijk om onder Movies een onderverdeling aan te brengen. Bv een keuzemenu waarin ik kan kiezen tussen speelfilms en eigen films. Ik wil, als dat mogelijk is, mijn eigen vakantiefilms niet tussen mijn speelfilms zien staan.

Mijn derde vraag: als ik een lokatie aangeef waar films staan kan bij Set Content ik kiezen voor speelfilms, tv series, muziekvideos of niks. Speelfilms komen dan in het hoofdmenu te staan onder movies, tv series komen te staan onder tv series maar waar komen de andere twee (keuze: muzikvideo of keuze: niks) te staan?

En de vierde vraag: waar wissel ik naar bestandsweergave. Als ik nog geen films heb geïmporteerd zie ik bij video de melding:Geen gescande informatie in deze weergave. Wissel naar bestandsweergave. Nu heb ik al films geïmporteerd en krijg deze melding dus niet meer maar ik vraag me toch af waar ik kan wisselen naar bestandsweergave. Ik kan die menuoptie niet vinden.

Alvast bedankt.
  1. er is een mogelijkheid om eigen info te gebruiken om films in de library te krijgen. dit wordt m.b.v. .nfo bestanden gedaan. (is eigenlijk verkapte xml)

in de xbmc-wiki staat enigzins uitgelegd hoe dat gedaan kan worden.

ik zou je alleen adviseren hier niet te veel tijd in te steken. binnenkort komt er een nieuwe plex versie uit die hier veel beter mee om zou kunnen gaan.

2. de huidige versie van plex kan dit nog niet (zoals jij wilt), maar ook hier geldt weer dat de nieuwe versie hier verbetering in gaat brengen.

3. met muziekvideos heb ik niet zoveel ervaring. in het begin gebruikte ik deze categorie voor muziek DVD’s, maar daar is dit niet geschikt voor. muziek DVD’s worden, mits ze op imdb staan, gewoon in de movies sectie geplaatst. alle andere sources blijven gewoon in de videos sectie staan.

als je voor niks kiest, wordt de media simpelweg niet *gescraped, *d.w.z. dat er geen info van internet wordt gehaald.

4. bedoel je misschien de videos sectie? daarin browse je als het ware door de verschillende bestanden heen.

succes ermee en als je nog vragen hebt…

Hartelijk dank. Ik wacht de nieuwe versie af. Enig idee wanneer die uitkomt?

dat weten alleen de devs zelf helaas, maar men zegt dat het niet lang meer duurt (een week of 2 à 3 denk ik zelf).

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.