Hej alle…
Jeg har et lille problem med blandt andet mine Olsen Banden film i Plex 9.
Den finder godt nok filmene men det er de engelske titler. Altså “The Olsen Gang”
Det er så hvad det er men det er ikke alle der starter med “The Olsen Gang” og derfor kommer de til at ligge spredt i Plex’s movies folder.
Er der virkelig ikke en smart måde man kan tvinge Plex til at gi de film den danske title.
IMDB finder godt nok de danske titler i en browser men hvordan får jeg Plex til at “kigge” på IMDB’s side?
Hent de nyeste incrementals og rediger titlerne i media manager, så vil de blive vist rigtigt i plex.
PS. Plex bruger ikke længere IMDB pga. den høje trafik plex brugerne genererer på IMDB’s servere. hvis titlerne er at finde på TheMovieDB
skulle det være ligetil, du kan evt. også selv tilføje de danske udgaver til themovieDB og så burde de dukke op i plex efter en halv times tid.
Har du problemer med at få den til at finde en film på dansk ÆØÅ, kan du evt bruge tt kode til at finde filmen
Under fix match skriver du tt kode som film navn. tt koden fremgår af filmens URL. Ellers vent. Dansk vil blive understøttet snart…
Når filmen er fundet, redigerer du Meta Tags. Her kan du se filmens navn under navn og ca. det samme under sortér efter. Det sidste felt bruges til fx. at placere The Negotiator under N og ikke T, så der står bare Negotiator.
For at placere dem sammen kan du i sortér feltet kalde dem
Olsen Bansen 01 I Jylland
Olsen Banden 02 Overgiver sig aldrig
Olsen Banden 03 Yvonne kan det hele osv
På den måde kan du også kontrollere deres kronologiske rækkefølge eller andet
Jeg har gjort det samme med
Ocean’s 11,12,13
Ringenes Herre Ringen, Tårnene og Kongen
Pigen der legede med ild, Luftkastellet og den sidste
Hannibal Lecter filmene
James Bond
osv osv
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.