Ondertitels uit andere map halen

Subtitles
Hallo :).

Op Plex 8 kon je altijd aangeven dat hij alle subtitles uit bijv de map ondertitels zou halen. Zodat alles netjes gescheiden staat :). Nu in Plex 9 kan ik dit helaas niet meer vinden. Iemand enig idee hoe ik dat weer kan instellen?

Groeten, MIck

Edit:
Nog een vraag. Als ik mijn films aanklik krijg ik eerst een menu met All Films, hoe krijg ik dat weg? Ik wil gewoon gelijk naar mijn flimlijstje toegaan :).

maar als je het ondertitelingsbestand samen met je videobestand in een mkv container giet tot één bestand (.mkv) , bijvoorbeeld met mkvmerge, dan heb je toch geen apart ondertitelingsmap nodig? Zo doe ik het althans

Hmm heb inderdaad alleen maar MKV’s zowat. Maar krijg ze er niet goed in… Doet Plex dan automatisch de NL ondertitels uit je MKV bestand?

Download MKVtoolnix voor Mac (http://jonthn.free.fr/MKVtoolnix/).

1. Open het programma
  2. Add de film
  3. Add de ondertitel
  4. Stel de taal van de ondertitel & film er eventueel in en of je de ondertiteling er standaard in wil (forced) (niet nodig voor Plex, aangezien die standaard de NL ondertiteling start)
  5. Druk op Browse, veranderd de naam naar “Film (jaar)”.mkv (dus geen .mka)
  6. Druk op Muxing en als je video file klaar is staat de ondertiteling in de film container mkv.

En volgens mij kun je dat menuutje voor je filmlijst niet weghalen.

Thanks! Ik zal eens gaan kijken of dat me allemaal lukt :).

waarom al die extra moeite. Je hernoemt het srt bestand hetzelfde als je mkv bestand. Bijvoorbeeld Bones - 6x01.mkv als serie en je srt bestand noem je dan Bones - 6x01.srt. Dan pakt Plex het gelijk automatisch, geen gedoe met mkv mergen e.d.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.