Hej! skulle behöva expert hjälp nu , får inte till anslutningen via iphonen till min dator. måste man ha plexpass för att det ska fungera ? måste man ange den exsterna ip’n i iphonen typ , 90.XXX.XX.XX:32400 ?
jag har öppnat portar i routern och det funkar å lyser grönt.
När jag loggar in på my.plexapp.com/web så ser jag mina enheter… Jag använder Isub också och där fungerar det utmärkt att logga in utanför nätverket. Nån som har nåt tips på vad jag kan ha missat ?
Hej! skulle behöva expert hjälp nu ,, får inte till anslutningen via iphonen till min dator. måste man ha plexpass för att det ska fungera ? måste man ange den exsterna ip'n i iphonen typ , 90.XXX.XX.XX:32400 ?
jag har öppnat portar i routern och det funkar å lyser grönt.
När jag loggar in på my.plexapp.com/web så ser jag mina enheter.. Jag använder Isub också och där fungerar det utmärkt att logga in utanför nätverket. Nån som har nåt tips på vad jag kan ha missat ?
Om du har två gröna lampor på din server i myPlex så ska du bara behöva logga in på myPlex i din iPhone-klient så kommer det automatiskt dyka upp i appen.
Under fliken network på iPhone appen så dyker det inte upp någonting. Om jag försöker skapa en anslutning där till min server så får jag bara time out. Det måste vara nån liten inställning jag har missat , kan det hjälpa om jag av installerar servern på datorn och gör om allt ?
Du ska inte skapa någon anslutning där. Du ska logga in på myPlex i din app på telefonen.Under fliken network på iPhone appen så dyker det inte upp någonting. Om jag försöker skapa en anslutning där till min server så får jag bara time out. Det måste vara nån liten inställning jag har missat , kan det hjälpa om jag av installerar servern på datorn och gör om allt ?
Klicka på Inställningar längst nere till höger. Klicka sedan på "myPlex". Där inne loggar du in på myPlex. Sedan dyker din server upp i huvudmenyn i din app.
Tack för hjälpen , funkar fint nu:)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.