Pictures menu vermist

Hallo,

sinds kort een mac mini op de tv aangesloten en ook Plex beginnen testen. heb al wat success met het instellen van muziek en film maar ik heb geen Pictures item in het hoofdmenu. Al gezocht op google en in deze forums maar niets gevonden. in mijn media server staat enable itunes sharing en iphoto sharing aangevinkt maar geen pictures menu. In de media manager kan ik sections toevoegen voor muziek film en series maar niet voor foto’s.

Is de enige optie via de plugin van iphoto te werken onder het pictures plugin menu?

groetjes en bedankt

Marco

het pictures menu dat je zoekt is inderdaad het pictures plugin menu. je iphoto bibliotheek verschijnt automatisch in dit menu zoals je ook al zelf gezien had, maar wilde je eigenlijk een foto sectie maken zonder iphoto te gebruiken?

hey, bedankt voor de snelle reactie

ik had al een paar video’s gezien en zag daar telkens een pictures menu vandaar mijn zoektocht.

ik heb met de iPhoto plugin al wat gespeeld maar hij lijkt mij vrij beperkt? Het kan ook gewoon een gebrek aan kennis van mij zijn :smiley:

is er een handleiding voor de iPhoto plugin?

ik heb thuis ook een harmony remote en zou deze willen inzetten om plex volledig te bedienen. Momenteel heb ik hem geprogrammeerd als Apple remote, maar het blijkt dat je af en toe bv de esc toets nodig hebt om ergens uit te geraken. Ik heb gezien in de prefs dat je de harmony kan kiezen.

Bestaat hiervoor een handleiding?

groetjes en bedankt,

Marco

de iphoto plugin is simpelweg bedoelt om je foto’s binnen plex weer te kunnen geven. veel meer dan dat is het ook niet :wink:

w.b. je harmony, kan ik je verwijzen naar dit gedeelte van de wiki. ik zelf heb de previous button zo ingesteld dat het gelijk is aan de ESC key. maar dat moet je vooral zelf weten hoe je dat doet.

als je hierover nog vragen hebt, kom maar op! :wink:

Bedankt voor de harmony link

ondertussen ben ik er op uit gekomen dat je bij langdurig drukken op de menu toets bv een slideshow kan starten

zover was ik gisteren nog niet :wink:

groetjes en bedankt

Marco

Hoi Allemaal,

Ik gebruik ook pas sinds kort Plex op m’n Mac Mini en alles draait super op 2 items na… Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Nr 1, heeft te maken met bovenstaand onderwerp. Zoals in de Music Plug-in sectie iTunes staat en die muziek goed werkt in Plex zo heb ik dus helemaal geen iPhoto plugin staan bij de Picture Plug ins… Sharing staat aan in de preferences en heb ook iPhoto geinstalleerd. Wat doe ik fout?

Nr 2 is een issue met de tv series. Heb al tig series compleet en die herkent plex uitstekend, maar nu ben ik m’n dvd’s van alle 24 seizoenen aan het rippen en netjes in mappen aan het sorteren, maar die herkent plex dus niet.

Please help!

Mvg, Leo

wat is er anders aan de 24 seizoenen die je nu aan het rippen bent? kun je ons vertellen wat de mappen- en bestandsstructuur is van die TV series?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.