Play DVD in Plex

Mogelijk dat deze vraag al eens is gesteld, maar bij deze dan nog maar eens.

Is er een mogelijkheid om PLEX een DVD af te laten spelen in PLEX dus zonder de dvd speler software van de MAC.

Mijn Mac Mini hangt aan een beamer en veel films kijken we vanaf de hardeschijf maar zo af en toe krijgen we een DVD en dan gaat plex over naar de DVD software van de Mac.

Nu zou dit nog geen probleem zijn was het niet dat ik in PLEX wel DTS of Dolby heb in bij de DVD speler niet en dat in PLEX ik het scherm gekalibreerd heb en dat gaat helaas niet in de DVD software.

Als iemand een idee heeft, mogelijk is het zo eenvoudig als de DVD speler in de media manager opnemen, dan verneem ik het graag.

thanks,

In de nieuwste Plex zit toch ondersteuning voor DVD’s?

Kun je niet gewoon de standaard DVD Speler disablen? (als auto start).

Ik heb de laatste versie.

Als ik een DVD er in stop dan sluit PLEX af en wordt DVD opgestart.

Moet ik mogelijk iets instellen in PLEX?

De laatste versie van Plex client (0.9.5.2) had DVD ondersteuning, maar die is op het laatst alsnog kapot gebleken. Er schijnt in een volgende update een werkende versie opgeleverd te worden.

Tot die tijd is dus de enige methode om de mac applicaties te gebruiken (Frontrow als je dat nog hebt of DVD player). Als je niet wilt dat DVD player opstart als je een schijf in je mac duwt moet je dat wijzigen in de Preferences van je mac. Plex heeft hier geen invloed op

Het lijkt erop dat je oorspronkelijke probleem dus even niet opgelost kan worden totdat Plex een juiste update heeft gekregen

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.