Är ju för bra för att vara sant
Detta kommer ju bli mega, med en Plex app.
http://feber.se/mac/art/186420/plexnine_kommer_i_natt_amerika/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+macfeber+(Macfeber+|+Nyheter+för+Mac-vänner)
Tror ni att man kommer kunna köra plex 9 i en eventuell lansering av iTV/Appel TV nu på onsdag?
Detta blir bara bättre och bättre :rolleyes:
sorry för dubbel trådar, hittar inte vart jag tar bort en av dem :blink:
Som nu de flesta förstått så har Plex-utvecklarna inte på något sätt jobbat med Apple, så de har ingen aning (precis som vi andra) vad som kommer lanseras av Apple på onsdag. Så det går tyvärr inte svara på den frågan.
Däremot, om vi säger så här... om den nya enheten använder sig av iOS, så vore jag väldigt förvånad om de inte lägger till möjligheten att köra de Apps som idag stöder t.ex. iPad. Däremot så behövs säkerligen lite tweaks av Elan och grabbarna för att det ska funka bra (fast här spekulerar jag öppet).
PS: Jag deletade din dubbelpost så du kan vara lugn =)
Detta är verkligen imponerande vad de gjort/gör, har en fråga dock. Varför utan stöd för rar vilket varit en del av platformen sedan den lades på gamla xboxen?
RAR är så 2001 :)
Nä jag (halv)skämtar bara. Anledningen är att XBMC-koden är en djungel. Det finns stöd för 5000 olika saker som det är omöjligt att underhålla. RAR har minskat/nästan försvunnit (på de flesta ställen) så då yxan gick (utrensningen av gammal XBMC legacy code var inte nådig) så blev det naturligt att ta bort det. Det kommer alltid finnas möjlighet att bygga pluginer eller liknande för att implementera funktioner som inte finns med i grundkoden. Om inte allt för länge så kommer en användare på forumet släppa en plugin som använder sig av uppspelning av filer som ligger i RAR-arkiv (får inte säga mer i dagsläget). Så det är inte omöjligt.
Men som du förmodligen använder Plex idag med inscanning av RAR-filer in i biblioteket och direktuppspelning av filmer och TV-serier har tagits bort och kommer nog inte tillbaka i grundkoden. Elan och Jam hatar det eftersom det är grymt jobbigt att stödja det i koden.
Betyder detta att man måste rara upp alla filmer innan man kan titta på dom?
Korrekt, eller sluta ladda hem dom i RAR-format
Automatisk uppackning av RAR-filer finns det gott om lösningar för om inte annat.
Hittade ett program som heter Unpacker.. men det var för pc
Sickbeard stödjer det bland annat. Ett riktigt coolt program men som tydligen är fippligt att sätta upp, men det är fullt med sköna funktioner i det. Bland annat så automathämtar det programmet ned alla avsnitt av en säsong/serie som du saknar o.s.v.
Wikin hjälper er att sätta upp appen.
UnrarX är annars programmet jag använder de få gånger jag råkar ta hem något i .rar-format. Du kan ju alltid sätta upp en folder action på din nedladdningskatalog. Kanske är smidigaste lösningen om inte annat.
Verkar som att möjligheterna att få till extra funktionalitet som man vill bara blir enklare. Love it!
Om man själv skulle vilja bidra till communityt hur enkelt är det att sätta upp utvecklingsmiljön? Hjälpa till att debugga är ju ett bra sätt att lära sig språket så att säga :).
Att skriva python-kod kräver ingen utvecklingsmiljö. Du har allt installerat redan. Och alla plugins är öppna att kolla in i. Ladda hem dom via Plex Online då 0.9.0 släpps och sen är det bara att högerklicka på pluginen och välja "Visa paketets innehåll". Där hittar du .py-filerna som du kan titta på och ändra i hur mycket du vill.
Jag har mitt mediabibliotek på en extern HD kopplad till Timecapsule. Finns det någon möjlighet för appen att streama direkt från HD via Timecapsule eller måste en av mina datorer vara igång? Om, vilket jag hoppas, jag kan köra appen direkt mot min HD, vilka settings behöver jag?
Din iPhone/iPad-app måste connectas mot en Plex Media Server (PMS) som är igång eftersom det är den som kodar om (transcodar) filerna så att det kan spelas upp på din mobila enhet. Och eftersom din Time Capsule har så liten CPU så finner jag det omöjligt att PMS någonsin skulle orka emd transcoding på en så vek enhet som en time Capsule.
Så du vill att din mest kraftfulla dator ska transcoda.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.