Plex iOS App

Hallå,

Har provat att installera och köra Plex 9. Det mesta verkar funka som det ska utifrån var den befinner sig i utvecklingen. Har dessutom laddat ner iOS appen från Apples appstore och installerat den på diverse olika enheter.

Summering:

:slight_smile: Iphone 4 med iOS 4.1 verkar det fungera mer eller mindre som det ska. Den är rätt snabb och startar filmerna som den ska. Både över 3G och över Wifi. informationen om filmer kommer upp som den ska.

:slight_smile: Ipad 64 Wifi med iOS 3.2. Funkar som det ska. Efter diverse glitchar med inställningarna.

:slight_smile: Ipad 64 3G med iOS 3.2. Funkar precis som det ska. Går att skriva in server och spela upp filmer med bra hastighet. Både över 3G och över Wifi. informationen om filmer kommer upp som den ska.

:unsure: En fråga. funktionen som finns i appen att streama filmer från en remote Plex är fantastisk. Finns det någon möjlighet att göra exakt samma sak mellan två Plex servers? Finns det någon klient för mac för att kunna streama filmer eller finns det någon plan för att implementera detta?

Två saker som man ska tänka på.

1. Streaming går lite knackigt. Men utan bluetooth påslaget så funkar allt betydligt bättre.

2. :blink: Ipad bug. För att kunna skriva in server inställningar på Ipad så måste ni göra det här i stående format på skärmen. Håller ni Ipaden horisontellt och klickar på Add a new server så avslutas programmet. Håll den vertikalt, skriv in informationen och aktivera servern. Efter detta funkar den både stående och liggande.

Leve Plex och utvecklarna för att dom lägger ner sin själ i detta. :slight_smile:

Möjligt att jag missförstod dig, men om jag inte gjort det så är svaret enkelt. Installera Plex på båda maskinerna. Då dyker den andra maskinens bibliotek upp på den du sitter vid.

Problemet som jag har är att datorerna står på olika adresser och således också i olika IP nät. Reser också ganska mycket och skulle vilja ha Plex installerat på min MacBook Pro och kunna spegla biblioteket. Ipaden är grym till just resor, men är lite begränsad till att koppla in på skärmar och TV. Så frågan är om det går att hitta sin Plex server över IP. Det kanske är jag som är dum och inte hittat inställningen bara.

M :D

Ah, då förstår jag :slight_smile:

Ja, det ska gå, men inte provat själv. Kan hjälpa dig lite på vägen:

1. Sätt Plex i Windowed mode och gå upp till Plexmenyn i Finder och välj “Advanced Settings”.
  2. Kryssa i “Show Add Source Items”
  3. Här börjar jag vara osäker, men tror du går in i Plex, “Video Plug-ins” och definierar plex://IP.ADD.RESS/video

Eller något liknande :slight_smile:

Lycka till :slight_smile:

Här kommer en ännu bättre förklaring.

http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/17827-accessing-plex-over-the-internet-without-port-forwarding-using-slink/

Tack för tipset. Jag kan meddela att det verkar fungera mer eller mindre utmärkt. Får inte upp albumart till filmerna ännu, får se om det löser sig. Men Slink verkar fungera jättebra. Löste dessutom några av mina andra problem jag hade.

Tack.

Micke

Och det ar en Svensk produkt. :-) Aven om jag bor i Auckland, Nya Zealand, och inte har nagra a, a, eller o pa mitt tangentbord!

--Olof, Slink Developer

Fasiken va skoj. Hoppas det går bra för dig med produkten och välkommen till forumet =)

Kul med svenska produkter. Lycka till med det.

Uppdatering på Plex kompatibiliteten med iPAD.

Ipad 3G med iOS 4.2 funkar kanon. :smiley: Kan även nämna att iOS 4.2 för iPAD är översatt till Svenska. Mappsystemet funkar kanon och det finns åäö på tangentbordet.

hej någon som vet aom det går att se iso filmer i plex ios har iphone 4 kan bara se avi filmer men inte mina dvd filmer men på datan går det .men inte när jag vill fortsättningen i iphonen

ISO och VIDEO_TS stödjs ännu inte i iOS-enheterna. Lösning kanske kommer.

För övrigt håller Elan på med en hyfsat stor bugfix av Plex för iPhone/iPad. Nprga dagars kodande kvar, sedan måste Apple godkänna det hela… man vet aldrig hur lång tid det tar.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.