Mapp som ej skall skannas, hur komma åt med 9.3.4

alternativt, hur gör man så att plex kommer ihåg vart man slutade?
Hallå, nu har jag ett litet problem som ni som kan gärna får hjälpa mig med :-)

Jag har en allmän nedladdningsmapp där allt från musik, bilder, program och filmer/tvserier, småklipp och skit hamnar (kallad dc++ eftersom själva mappen har hängt med i ett decennium och nästan är pensionär). Jag skulle vilja komma åt den mappen i Plex men inte behöva skanna in allt som ligger i den.

JAg kör för övrigt plex 8.5(?) på grund av att det fungerar rätt smidigt men vill gärna uppgradera till 9.3 på grund av mediaservern och streamning till telefoner osv. Jag testade 9.5 men där har man tagit bort favoriter som jag gillar så det känns som att 9.3 vore grejen för mig.

Hur som helst så har jag lagt till mina mappar där jag har filmer osv men även lagt till min nedladdningsmapp (dc++) i video-plugins som en källa, jag har sedan gjort den till en favorit och lagt till den som ett kortkommando på min harmony fjärr. Så långt fungerar det bra men plex kommer inte ihåg vart man avslutade tittandet på en film, man måste alltså starta från början..

Finns det någon lösning på problemet. Jag ahr testat att lägga till mappen som en home-vides (eller movies) men det fungerade inte.

Det är PMS som hanterar "Vill du se från där du slutade se senast?"-funktionaliteten :) Så om du inte lägger upp den via PMS så kommer det aldrig fungera.
Testa skapa en filmsektion och så väljer du "Plex Video Files Scanner" som Media Scanner och "Personal Media" som "Primary Metadata Agent". Det bör skapa ett objekt per film, så länge det är riktiga videofiler och inte annat (såsom RAR-filer eller liknande).

Än så länge så finns det ingen riktigt bra lösning för småklipp, men det kommer dyka upp smidigare lösningar i framtiden. Det ovan nämnda är den bästa lösningen just nu.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.