Hej,
när jag installerade plex frågade den var alla mina filmer låg och jag valde mappen movies. I den mappen ligger cirka 60 filmer, men alla syns inte när jag går in på movies i varken plex eller atv2g. Har sökt på forumet hur man åtgärdar det och antar att det är mappstrukturen som ställer till det. men tror att jag har gjort rätt. exempel: Filmer/The Hangover/The Hangover (2009).m4v (den här filmen syns i plex och atv2g)
annat exempel: Filmer/Flickan som lekte med elden/Flickan som lekte med elden CD1.m4v + Flickan som lekte med elden CD2.m4v
i det andra exemplet syns endast första filen och filmen avslutas på 59 minuter.
Har använt Plex i en vecka bara, känner mig rätt ny. Tacksam för svar!
Ingen som har en lösning?
Läs igenom denna del av Wikin http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_Nine#File_Naming
Du saknar år bland annat.
hej har ett samma problem jag har 170 filmer på min nas alla likana rippade men bara 158 syns i plex
det är lite konstigt att den lägger till helt andra omslag än va det är för film
samma nu la till en bx på 6 dvd 3 kom med dom är gjorda på samma sätt med samma ripp program skumt detta även min andra box är likadan då kom 1 skiva med av 3
Har du läst igenom wikin om hur du ska namnge dina tv-serier och filmer? Om Plex inte tolkat din film eller TV-serie korrekt så är det inte så konstigt att den tar fel omslag. Plex måste förstå vilken serie det är och vilken säsong. Misslyckas den med ett av dom två sakerna så blir det galet.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.