Nieuw op dit forum omdat ik een probleem heb waar ik niet uit kom.
Plex als app op mijn Ipad gezet en vanavond Plex op de Imac gezet. De laatste versie.
Fijn in bed een serie bekijken. Maar wat ik ook doe Plex start niet op. Het icoon springt even op en neer dan ik zie even een scherm die zegt dat ik even geduld moet hebben omdat Plex voor de eerste keer opstart.
Dan niks meer. Volgens mijn zwager moet ik een icoontje recht bovenin krijgen (bij de klok) maar ook daar staat niks.
Zelfs Plex nu gedowngraded maar ook dat werkt niet. Kan eigenlijk ook niks op Google vinden, behalve een probleem met bluetooth (?)
Heb dus geen idee waar ik moet zoeken, dus graag jullie hulp.
Hier de spec. van mijn Mac:
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac8,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 3,06 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.30f1
Serienummer (systeem): VM9044E10N4
Hardware-UUID: 1BB44697-A220-509C-96FB-150956170489
Hartstikke bedankt alvast
hoi peter,
je vertelt dat je in het begin van de installatie wel een scherm ziet met daarin “even geduld” of iets van die strekking… verdwijnt dat scherm daarna zonder terug te komen? is plex nog wel actief, m.a.w. zie je nog zo’n lichtbolletje onder het plex icoontje in je dock?
probeer anders eens het volgende: ga naar **~/Library/Application Support/Plex/ **en dubbelklik op het *Plex Media Server *programma. verschijnt er wel een scherm (dat waarschijnlijk leeg is)?
als je denkt alles geprobeerd te hebben en niks werkt, kun je ervoor kiezen om helemaal opnieuw te beginnen. je kunt dan het beste eerst de volgende mappen verwijderen:
~/Library/Application Support/Plex en
~/Library/Application Support/Plex Media Server
**
**
voordat je plex opnieuw installeert.
Ten eerste dank voor je antwoord. Er verschijnt geen bolletje om aan te geven dat Plex actief is. Het scherm verdwijnt inderdaad en dan niks meer.
Ik heb alles wat met Plex te maken heeft al 2x verwijdert en zelf geprobeerd een oudere versie te installeren maar niks helpt.
Op mijn Ipad staat een support link en hier wordt gesproken om de Bluetooth uit te zetten (?), maar dan heb ik geen muis meer.
welke versie van plex heb je geïnstalleerd? of beter gezegd een poging gedaan om...
probeer het anders met de allerlaatste [versie](http://www.plexapp.com/releases/Plex-v0.9.1.7.dmg). het uitzetten van bluetooth heeft volgens mij alleen betrekking tot de ipad app, dus dat zou geen verschil moeten maken.
steeds als je weer probeert plex te installeren, wordt de procedure dus afgebroken op het zelfde moment?
zou je het volgende logbestand willen zippen en aan je post willen toevoegen:
**~/Library/Logs/Plex.log**
**~/Library/Logs/Plex Media Server.log** (als deze er is)
misschien dat we uit de log e.e.a. kunnen achterhalen.
Er was op een gegeven moment een bug die voorkwam dat Plex opende als je computer geen naam had. Je kunt proberen of dit misschien ook jouw probleem veroorzaakt. Ga naar System Preferences > Sharing en geef je Mac een naam:
http://img213.imageshack.us/img213/7831/screenshot20101207at181.jpg
Hallo,
Het is gelukt! Alleen jammer is dat ik nu en jullie ook niet helaas zullen weten wat nu het daadwerkelijke probleem was.
Sander1: Ik heb mijn Mac een naam gegeven, welke hij dus niet had (denk zelf ook dat dat het probleem was). Nerpissad: Ik heb de laatste versie 9.1.7 er op gezet.
Beide in ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken, dat waardeer ik zeer. Nu kan ik dit mooie programma ook gaan gebruiken.
groetjes,
Peter
Nog wel een vraag. Ik heb een serie in .mkv Ondertiteling op de Omac gaat prima, alleen stream ik naar de Ipad dan heb ik prachtig beeld maar geen ondertiteling. Iemand een idee?
Dat klopt, ondertitels worden nog niet ondersteund in de iOS app.
Jammer, dan nog maar even wachten. Wederom bedankt
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.