Hallo Plex members,
Na nu bijna een jaar met plex te werken heb ik toch een keer hulp nodig, in het verleden alles kunnen vinden via onder andere dit forum. Veel lezen en proberen echter nu kom ik er niet meer uit. vandaar mijn eerste post.
Ik heb in augustus vorig jaar een mac mini late 2011 gekocht. en deze ingericht als media server. Deze heeft een tijd aan de tv gehangen, maar heb hem nu centraal staan ook als documenten server. Heb weer een apple tv in de woonkamer en slaapkamer aan de tv gehangen en stream middels de plex app op iPad en iPhone naar de apple tv. Werkt echt fantastisch.
Echter sinds ik afgelopen weekend en niet meer opstartende mac mini had, heb ik de harde schijf moeten wissen en een back up terug moeten zetten van 1 dag eerder. Dit is allemaal perfect gelopen, echter 1 ding wil maar niet meer lukken, en dat is dat ik steeds een foutmelding op de plex app krijg als ik verbinding wil maken met de server. Hij geeft aan dat deze niet bereikbaar is. Voor de crash werkte dit wel prima. Zelfs via 3G op afstand had ik de poort doorgestuurd op mijn Airport extreme. Ik heb geen instellingen gewijzigd, ipadres is hetzelfde gebleven, port forwarding is nog steeds in takt. ook bij de energie instelling is sluimerstand aangevinkt. Ik zou echt niet weten waar ik nog moet kijken. Ook als ik op mijn lokale netwerk zit, en ik heb een film of serie aangezet, speelt hij deze wel helemaal af, maar wil ik een 2de aflevering opzetten middels de ipad op iphone, kan hij de server niet bereiken en moet ik naar de mini lopen en op de muis klikken om hem uit de sluimer te halen.
Ik heb wel een app, netwake op de iphone, dat als ik in het lokale netwerk zit, kan ik de mini wakker maken. dan zie ik de server wel, echter wil ik het weer zoals 'vroeger' dat als ik op het werk, bij mijn ouders of vrienden zit, dat ik gewoon mijn bibliotheek zie.
Iemand een idee? wat zie ik over het hoofd!?