Har nyligen installerat Plex på telefonen (android). Ser bra ut och allt verkar fungera. Men jag kan bara spela upp innehållet på telefonens display. När jag vill connecta till något annat står det bara: "No Players Found".
I andra program (Youtube, iMediaShare) hittar den automatiskt min TV. Är det inte meningen att man ska kunna föra över innehållet till andra källor via Plex-appen?
Du har alltså problem med din chromecast? Eller hur menar du? Om du inte har en chromecast kan jag varmt rekommendera en sådan.
Nej det har jag inte. Har väl läst för mycket negativ kritik om den. Jag vill bara streama videos och live-material, så jag installerade plex-appen. Den hittar alla mina filer och kanaler men jag vill ju inte titta på telefonen, jag vill skicka det vidare till TV:n. Som i Youtube och i program som kan ansluta till plex-servern. Men plex-appen verkar inte hitta TV:n. Och jag hittar inga inställningar för att lägga till den manuellt.
Trodde det skulle funka nu när jag skaffade Plex Pass men icke...
Kanske ska tillägga att jag har alltså en smart TV med trådlöst nät som har stöd för Plex Server, så jag tror inte jag behöver Chromecast egentligen eftersom Plex har allt jag behöver.
Nej en LG från 2013. Läste i engelska forumet att det verkade vara nåt strul med Samsung-TV. LG 47La690V heter den. Men det ska väl gå, eller är jag ute och reser? Känns som en rätt grundläggande funktion för att man ska kunna ha nytta av Plex i sitt hemnätverk.
Tack för svaret! Fick faktiskt ett svar från engelska forumdelen också, och har väl tyvärr konstaterat att Plex-appen inte stöder DLNA av någon underlig anledning. Jag har använt mig av iMediashare tidigare och visst funkar det, men Plex har ju mycket bättre gränssnitt och har stöd för kanaler och har bra sökfunktioner som jag gärna vill kunna använda. Är riktigt förvånad över att DLNA som är en såpass välanvänd standard inte stöds...
Sitter faktiskt och beställer en Google Chromecast nu från Ebay. Kostar bara runt 150 kr därifrån så om det löser problemet så är jag nöjd :)