Plex + Candlair + OSX 10.6.3 = problem

Jag har ett väldigt skumt problem när jag ska använda fjärren med Plex.

Först måste jag använda CandelaIR för att plex ska reagera, eftersom jag kör Snow Leopard. Det är ok.

MEN när jag startar om datorn måste jag ändra “Legacy compatibility mode” till Active varannan gång och Inactive varannan gång för att det ska funka!

Mycket irriterande problem som gör att jag kan aldrig bara starta upp Minin, slå på tvn och köra, utan att först gå in i Systeminställningar och ändra

till antingen active/inactive innan Plex börjar funka med fjärren!

Någon annan med samma problem?

Har du testat att avaktivera Candelair? Plex ska inte längre ha problem med fjärrkontrollen tack vare buggfix från Apple.

Jag har provat att avinstallera Candelair och startat om datorn. Då fungerar inte fjärren ö.h.t.

Mycket underligt, fjärren ska fundera under åtminstånde 10.6.2 utan att ha CandelAir installerat.

Funkar fjärren i FrontRow i 10.6.3?

Det är helt sjukt, om jag avinstallerar CandelAir reagerar inte minin alls på fjärren.

Det funkar bra utan candelair på min macbook som kör 10.6.3, men på minin alltså inte.

Väldigt märkligt.
Har du kört "uninstall" i prefpanen och sedan högerklickat och tagit bort den från systeminställningar?

Det kan ju faktiskt vara så att du måste para om remoten efter avinstallationen också. Något kan ha gått galet. Testa det och se om det funkar.

Ser i Change Listen för 10.6.4 att dom buggfixar parning av Apple Remotes… så det kan ju faktiskt vara en bugg i 10.6.3…

Ska prova med en ny fjärrkontroll i veckan, den gamla tillhörde mitt förra jobb. Kanske löser det hela.