:huh:
[size=“6”][size=“4”]
Har ändrat inställningarna till “always running” i Plex. Har även tagit bort FrontRow helt från datorn,
endå startar båda programmen när jag trycker på Menu på appleremoten??? Frustrerande…
Någon som har en lösning på detta? Btw är det en Imac 27" det handlar om… [/size][/size]
Det finns program som låter dig anpassa vad som händer vid olika knapptryckningar på fjärrkontrollen. Exempelvis Remote Buddy, SofaControl eller Mira.
Har du provat att installera Candelair?
http://www.iospirit.com/labs/candelair/
Hej och välkommen till forumet!
Detta är ett av problemen som Candelair löser. Plex har vissa problem med exklusivitet av remoten, och Candelair löser det perfekt. Rock on.
Jag uppfattade trådskaparen som att det är när han befinner sig i OS X och vill *starta* Plex med fjärren som även Front Row går igång?
Tack för svaren, jo jag har candelair, dock inte det jag menar, utan precis som prince säger så gick FrontRow igång samtidigt.
Hitta dock att FrontRow finns på två platser, Som program och som en friliggande App i Bibliotek!!! radera där också och det löste problemet…
Dock upplever jag PlexAeon som väldigt buggigt (Dubbla filmtitlar osv…) Och är det bara jag som inte förstår hur man smidigt stänger av plex med just temat PlexAeon???
Gå in i inställningar och "Utseende" (om jag inte minns helt fel). Där ska alla dina isntallerade skins finnas att bläddra mellan.
Jo det vet jag, inte det som var problemet... Frågan löd hur jag stänger av plex med just temat Aeon, Vilket jag nu hittat, som standard ligger det inget stäng av alternativ i startmenyn, måste anpassas i inställningarna...
Ta en ■■■■ på Aeon Slim, det är mer fokuserat på att reda ut småbuggarna än att lägga till nya vyer och funktioner. Kanske passar dig bättre. :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.