Plex fungerar när jag först installerar men efter omstart försvinner den från LG TV

Om jag installerar om fungerar det igen men bara till nästa omstart.

Jag får det här medellandet: We're sorry, but we can't reach this server.

Jag har senaste versionen på en windows 7 64 bit dator och försöker använda plex på min LG tv. Smartshare fungerar så min dator har kontakt med TVn som är på samma nätverk/router. Jag har en Zyxel roter från BBB med fiber.

Något jag kan göra? Jag har försökt portforward men ingen skillnad. Borde ju inte behövas eftersom det fungerade först och sedan försvann.

/Live

Allt löste sig när jag loggade ur och in igen i webbläsaren. Synd bara att man inte visste det innan jag ominstallerade 5 gånger och ändrade alla firewall och router inställningar :wacko: :blink: :D .  Eller att plex kunde göra samma koll den tydligen gör när man loggar in, också när man har problem att nå sin server eftersom det tydligen löser problemet. Som ny användare saknar jag definitivt en felsökningsfunktion/knapp. Jag stängde ju ner plex oxh startade om den flera gånger och uppfattade det som "restart". Tydligen räcker inte det om man fortfarande är inloggad även fast webbläsaren är stängd och man öppnar en ny tab.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.