När jag använder flera användarkonton
Som rubriken lyder så har jag problem med Plex och flera användarkonton.Min Setup hemma är följande:
En Mac Mini med två användarkonton på. Ett konto med mitt iTunes och ett med min frus iTunes samt Plex. Tidigare var jag aldrig inloggad på mitt konto utan körde bara fruns musik och givetvis Plex, men nu vill jag även använda min musik här hemma. Därför så nu vill jag vara inloggad på bägge kontona, med min frus aktiv så vi kan köra Plex.
Problemet som uppstår är att Plex hänger sig och svarar inte på kommandon. Det tar olika länge innan det händer men aldrig längre än en minut. Man behöver inte spela upp något utan även i menyerna så stannar allt. Om man hinner slå igång något så fryses bilden men ljudet rullar på. För att ta sig ur problemet så brukar jag dra med musen ned i ett av hörnen där jag har Expose(eller vad det nu heter) så jag ser öppna programfönster. Då hör man en massa "klick" för då lossnar frysningen. Om jag sedan går in i Plex igen så fryses allt snabbt igen. Om jag går ur Plex, Loggar ur den andra användaren och sen startar om så fungerar det perfekt igen, om jag inte loggar in den andra användaren alltså.
Är det någon som har koll på detta?
) och/eller Plex.app på det andra kontot samtidigt?