Ny på forumet, dock använt plex väldigt länge.
Använder fortfarande 0.8.3 versionen.
Hursomhelst, jag använder i stort sett bara apple’s fjärrkontroll till plex och har således den inställd på att alltid vara aktiverad i plex, så att plex startas när man trycker på meny knappen. So far so good.
Allt har funkat strålande tills ett litet problem dök upp nyligen, då jag skapade ett till konto på min macbook. Ställde in att fjärkontrollen alltid används i plex på det kontot också och trodde jag var good to go, men när jag försökte starta det hände inget. Loggade in på det andra kontot som var aktivt och upptäckte då att plex hade startats där, mao hade det kontot “förtur” eftersom det redan var aktivt verkar det som vilket gjorde att den då inte gick att använda i konto #2.
Har kanske förklarat lite konstigt men jag hoppas ni förstår vad ni menar och undrar om någon har någon lösning på problemet?
Vi kör en till fråga när jag ändå är på g. När jag ska spela bildspel visar den bakifrån, har försökt ändra om ordningen i hur den ska visa men det verkar inte göra någon nytta. Lösning?
Peace
/ Zigge
Tjena, och välkommen till forumet!
Tyvärr vet jag ingen lösning på det. Jag skulle rekommendera att skapa en tråd i det engelska huvudforumet och hoppas att någon där vet.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.