Ik heb de nieuwste Plex op mijn Mac mini gezet en de mijn films toegevoegd met de media manager. De films komen van de Synology 209 NAS . Als ik nu Plex opstart dan zie ik ook alle fims echter als ik ze wil opstarten krijg ik een fout melden van input error. Heeft iemand een tip voor me hoe ik dit kan oplossen ?
Jacobus
hoi jacobus!
is de melding die je krijgt could not determine input format ?
probeer in eerste instantie je film library te refreshen en kijk of dat het probleem al oplost. als dat niet hetgeval is, kijken we verder 
Klopt, ik krijg bij eigen opname de fout “error while opening file en bij mijn film de fout " could not determine input format” Ik hoop dat je het op kan lossen want ik vind het een waanzinnig mooi programma. Ik heb de media manager “update library” gedaan maar geen resultaat
Jacobus
om het te kunnen oplossen moeten we eerst een aantal zaken checken.
allereerst moeten we controleren of je mount points van je synology NAS nog correct zijn. om dat te kunnen controleren open je een finder venster en drukt op CMD+SHIFT+G
in het venstertje dat verschijnt type je: /Volumes en daarna op enter
je krijgt nu, als het goed is, een lijst te zien met alle mount points waaronder dus ook je NAS. controleer of je NAS-naam niet toevallig een -1 suffix heeft gekregen. bv. dat ie niet opeens **Jacobus-1 **heet.
welke versie van plex heb je nu draaien? controleer dit door in het plex menu bovenin op about plex te klikken en het volledige versienummer over te nemen. hetzelfde a.u.b. voor de plex media server.
zo ziet dat er uit:
plex:

plex media server:

De software van plex is exact hetzelfde als wat op de plaatjes staat maar ik zie met je commando wel al mijn schijven zoals USB maar niet mijn NAS.Zou dat de oorzaak zijn ?
Jacobus
dat lijkt me zeker een mogelijke oorzaak. 
het lijkt er op dat je mini je NAS helemaal niet kan zien. volgens mij kun je met de finder ook niet op je NAS?
Ja ik kan met Finder op de nas als hem aantik, hij log dan automatisch in en ik kan dan alle directory zien.
Jacobus
als je de NAS in finder selecteert en dan CMD+I (get info) wat is het exacte pad er naartoe?
Je heb me op een goed idee geholpen, ik geef gelijk even de oplossing dan hebben andere forumleden er ook wat aan.
1 Start de server en kies welke directory je wilt gebruiken
2.Ga naar systeem voorkeuren en naar accounts
3.Ga naar inloggen en voeg de directory toe
4. Start de Mac mini weer op met plex
Vooral je opmerking over mount point bracht me op het idee, bedankt voor het meedenken
Jacobus
heel mooi dat het weer werkt! veel plezier met plex verder 
Jij lijkt me heel handig in plex.
Hopelijk kun jij me helpen. Ik heb sinds kort een lg smart tv.
Op mijn pc staat de laatste versie van PMS en de verwijzingen naa de mappen staan goed. Wanneer ik vanuit de tv (media koppeling) de PMS benader zie ik alle films etc staan incl data. Een avi bestand opent ie prima. Helaas andere bestanden niet zoals .mkv
Ik krijg dan de melding kan de media niet afspelen. Nu vernam ik dat video_ts ook niet afgespeeld kan worden maar volgens de specs wel. Als ik een dergelijke film wil openen dan lukt dat in de map films wederom niet maar in de map series wel???
Ook vreemd dat als ik via input (omweg) op de tv de PMS benader dan kan ik de mkv wel afspelen. Ik heb geen idee en lg support kan me ook niet helpen.
begrijp ik je nu goed dat je zegt dat het afspelen via media link niet goed werkt, maar wanneer je dezelfde bestanden afspeelt via DLNA (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'via input')?
VIDEO_TS bestanden kunnen zorgen voor problemen wanneer je ze *streamt*. dat is in jouw geval zo omdat je LG via het netwerk aan je PMS verbonden is.
zou je me in eerste instantie willen laten weten of het klopt wat ik hierboven zeg? kun je wel via DLNA je media afspelen maar niet via medialink?
begrijp ik je nu goed dat je zegt dat het afspelen via media link niet goed werkt, maar wanneer je dezelfde bestanden afspeelt via DLNA (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'via input')?VIDEO_TS bestanden kunnen zorgen voor problemen wanneer je ze streamt. dat is in jouw geval zo omdat je LG via het netwerk aan je PMS verbonden is. zou je me in eerste instantie willen laten weten of het klopt wat ik hierboven zeg? kun je wel via DLNA je media afspelen maar niet via medialink?
Hallo,
Ik heb hier inderdaad last van. Kunnen jullie mij helpen?
En bij veel series en films wordt de ondertitel niet weer gegeven. Terwijl ie wel aanstaat.
Gr. Bas
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.