Har kollat runt lite men inte hittat något bra svar på mitt problem!? Jag undrar om någon har råkat ut för samma sak om det finns någon som har en lösning på det?
Plex fungerar utmärkt för mig i alla avseendedn förutom i ett, det är att spela upp film. Detta fungerar inte utan jag får ett felmeddelande som säger: Error Could not determine input format?
Är du 100 på att dina avi-filer är ok och att dom verkligen ligger där Plex tror dom ligger (dvs, dom är inte borttagna efter scanning)? Går dom att spela upp med VLC?
Nja, det är nog helt enkelt så att Plex inte anser att de ligger kvar på samma ställe. Exempelvis så kan du felaktigt avmonterat den enhet som allting ligger på, och nästa gång du sätter i enheten/(monterar enheten så tror OSX att du har den enheten ikopplad redan och ger den “nya” enheten -1" istället för “”. Plex har då alltså en annan sökväg.
Jag har nåt liknande problem. Jag har mina video-filer liggande på en Qnap NAS och efter varje omstart måste jag in i Findern och öppna upp någon mapp på NASen för att inte få detta meddelande (Error Could not determine input format) i Plex. Hur kan man få OSX/Plex att alltid återansluta nätverksenheten/NASen?
Hej, det här låter ungefär som det problem jag har haft. Jag satte en fast IP på min NAS och sedan dess funkar det perfekt. Tidigare var jag tvungen att gå in i Findern som någon beskrev ovanför ungefär en gång per dygn, och så här i efterhand så var det nog helt enkelt så att min NAS fick ny IP via DHCP och då hittade inte Plex igen filerna längre.