Plex iOS app

snel enkele vraagjes: kan je via deze app op je iphone naar films/series zoeken of kan je enkel door je lijst met films/series scrollen ? En werkt dit ook als je bestanden op een NAS staan of werkt dit enkel als je films/series op de harde schijf van de macmini zitten?

Bedankt

Je kunt zoeken en je kunt gewoon alles zien wat er in de Plex Media Library zit waar je mee verbonden bent. Maakt niet uit waar het op staat.

bedankt !

Heb de app ook aangeschaft. Aanvankelijk kreeg ik niks aan de praat ondanks dat pms actief was op in macmini. De oplossing is om eerst plex te starten via een andere iphone app ( rowmote) en dan pas kan ik de plex ios app gebruiken. Is dit de normale manier ?

nee, dat is zeker niet de 'normale' manier..
als ik je goed begrijp, moet je eerst m.b.v. rowmote plex opstarten voordat je je library kunt zien op je iOS device? als je plex zonder rowmote opstart zie je geen library secties op je iOS?

het zit zo:
de macmini zet ik nooit helemaal uit, enkel in slaapstand. Als eerste stap activeer ik rowmote op de iphone om de macmini uit slaapstand te halen. Bovenaan het desktop scherm zie ik dan ook het >-plex teken symbool. Daarna start ik de plex ios app op en kan ik mijn media library doorzoeken MAAR ik kan enkel media laten afspelen op de iphone. Ik krijg dus op de iphone geen keuze waar ik een film of ander bestand wil starten. Ik moet dus opnieuw rowmote gebruiken om de plex desktop app op de macmini te starten en pas daarna krijg ik op mijn iphone de keuzemogelijkheid om een mediabestand te starten op de iphone of op de macmini.

ok, dus als je je mini uit z'n slaap haalt, is de plex client app (de speler zelf dus) nog niet actief. alleen PMS draait dan op dat moment? dan lijkt het me toch ook logisch dat je niet kunt kiezen om het op je mini af te spelen?
of is het zo dat de plex client wel al actief is, maar je desalniettemin geen keuze hebt waar je het wilt afspelen?

het is zoals jij het beschrijft, na ontwaken draait op de macmini enkel de plex media server , niet de mac applicatie zelf. Maar dit lijkt me normaal. Wat ik een beetje vreemd vind is dat de plex ios app op de iphone de plex mac applicatie op de macmini niet kan opstarten, terwijl bijvoorbeeld Rowmote dat wel kan doen. Lijkt me een beetje vreemd dat de ios ontwikkelaars er niet voor gezorgd hebben om hun eigen plex mac app te laten opstarten vanaf de iphone, terwijl andere iphone programma's dat wel kunnen

als je je mini uit slaapstand haalt met *rowmote *kun je toch ook een (automator)script laten uitvoeren welke de plex client op doet starten? waarom is de plex client überhaupt afgesloten als je je mini toch laat slapen?

ik had tot nu nog niet getest of ik de mini in slaap kon brengen als de plex app niet was beëindigd; maar zo kan het een oplossing zijn. Maar bestaat de kans dan niet dat de mini toch ongewild uit zijn slaap wordt gehaald?

nee hoor. mijn mini blijft slapen (met plex actief) in het uitzonderlijke geval dat ik mijn mini in slaapstand zet. ;)

Ok dank voor de tip.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.