plex iOS med airplay

hoppas att någon här kommer uppdatera ios apparna så att amn kan använda airplay=)

vore så lämpligt att kunna sitta med ipaden i soffan och starta en film sen bara slänga den vidare upp på min apple tv =)

Det kommer snart. Om du läser bloggen så ser du att elan skriver om det.

Men tänk på att iOS appen "bara" stöder upp till 2Mbit (än så länge iaf) medan om du jailar ATV och kör Plex direkt i den kan du få 4Mbit. Jag hoppas på att dom kommer öka bitraten även från 4Mbit, I Air Video kan du få 5Mbit men för internt inom ditt LAN borde man kunna få högre än så.
Iof transcodas allt så man tappar kvalité där men högre bitrate vore verkligen trevligt. Har man dator för det så är det uppskattat. Man kan ju alltid tvinga ner bitraten på strömmen om man inte har datorkraft eller ska köra trådlöst som inte orkar.
I din iOS-enhet spelar det inte så stor roll men ska du skicka upp strömmen via AirPlay på en > 50" (kanske tom > 40") display vill du inte ha en 2Mbit ström.
Fast som vanligt handlar det om hur kräsen man är. Jag har polare som fortfarande kollar på DVD-releaser. :D Det viktigaste är ju att man själv är nöjd.

okej. jag är ju amatör jag. så jag förstår inte ens vad som menas med lägra bitrate=)

blir kvaliten sämre menar du?

kollade precis på en film med air video där jag tog filmeran från datorn till min ipad sen upp på min 60" via airplay. tyckte det såg helt okej ut?

Japp, kvalitén blir lidande. Air Video har som sagt stöd för upp till 5Mbit medans Plex bara har 2Mbit idag.

Men siffrorna är skit sak samma så länge du är nöjd! :slight_smile:

Hur som helst så är som sagt AirPlay på G till Plex för iOS.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.