Hej,
Jag kör ATV3 via airplay från telefonen och paddan. Det funkar klockrent (dock ej med plexapp 3.5). Jag muxar filmerna till en m4v så jag får 1080p, AC3 ljud och srt-subbar. Allt lagras på nasen som kör PMS. Gör jag så blir det ingen transcode och det är kablat mellan enheterna.
Med vänlig hälsning,
Adeban
Hej,
Jag kör ATV3 via airplay från telefonen och paddan. Det funkar klockrent (dock ej med plexapp 3.5). Jag muxar filmerna till en m4v så jag får 1080p, AC3 ljud och srt-subbar. Allt lagras på nasen som kör PMS. Gör jag så blir det ingen transcode och det är kablat mellan enheterna.
Med vänlig hälsning,
Adeban
Om du använder srt-subbar så transcodas det hur du än gör idag. Så om du säger att ingen transcoding sker så måste det vara Apples egna textbaserade undertextformat du använder. Din konverteringsapp kanske kodar om srt till tx3g?
EDIT: Nu använder jag iofs inte PlexConnect, så det kanske finns någon funktion där som jag inte vet om, men jag tvivlar.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.