Hej!
Jag har nyss köpt en ny htpc med windows 8. Där har jag installerat PMS och en windowsklient. Jag tycker det är smidigt med klienten i samsung tv eftersom jag slipper byta fjärrkontroll :-). Problemet är att klienten i tv:n hittar inte plex servern på min htpc. Klienten i windows hittar plex servern. Någon som har något tips på hur jag löser detta?
/Hans
Misstänker att du hittar svaret i windows brandväggen.
Sitter lite dumt till och kan inte ge närmare vägledning, men öppna upp porten för pms där bör det fungera.
Tack för svaret. Jag har testat och stänga av brandväggen men det gör ingen skillnad.
/Hans
Tack för svaret. Jag har testat och stänga av brandväggen men det gör ingen skillnad.
/Hans
Har du satt statisk ip på din htpc? Om inte gör det och testa med att ange ip manuellt i smarthub.
En kanske dum fråga men hur gör jag det?
MVH/Hans
En kanske dum fråga men hur gör jag det?
MVH/Hans
http://windows8themes.org/networking-assign-static-ip-address-in-windows-8.html
Tack för länken! En kompletterande fråga:
Ip adressen jag ska ange antar jag är ip adressen till min samsung tv (där plexklienten är)
Sub net mask: hur vet jag adressen till den?
default gateway: är det ip adressen till routern?
Tacksam för svar.
Hans
Tack för länken! En kompletterande fråga:
Ip adressen jag ska ange antar jag är ip adressen till min samsung tv (där plexklienten är)
Sub net mask: hur vet jag adressen till den?
default gateway: är det ip adressen till routern?
Tacksam för svar.
Hans
Beror lite på vad du syftar på.
Om du ska testa tester22:s förslag så ska du alltså sätta ett statiskt IP på din HTPC. Det IP:et ska ju vara ett IP som ingen annan enhet i ditt hushåll har. Sen i Samsung-klienten så ska du ange IP:et till den maskinen som har PMS installerad på sig. Om det är HTPC:n så är det HTPC:ns IP du ska ange i Samsungklienten.
Subnetmasken brukar vara 255.255.255.0 men det kan du kolla på någon av dina andra enheter som redan sitter i DHCP istället för statisk.
Gateway-adressen är din Routers IP-adress ja.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.