Problem med hitta Plex media server till Samsung TV

Hej alla kunniga Plex användare!

Hittar inget om detta när jag letar men...

Har en fråga kanske enkel fråga men är så jävla kass på sådant här.
Har köpt en ny dator dock med Windows 8 och använder nu ett Norton som virus program (Gratis 60 dagar).

Iallafall, Har en Samsung smart tv där jag sen tidigare har kört Plex appen via min gamla dator har funkat bra och allt. 

Det som händer nu när jag laddat ner plex till datorn och gjort allt som tidigare och ska starta Plex appen på tvn så vill inte den visa min media spelare. Jag har försökt leta upp min lokala ip adress och skrivit in den. Den säger att den inte hittar eller att "se så servern är startad". 

Vad är det för fel jag behöver ändra på? Är inte en höjdare om de har med portar att göra eller sådant.

Tacksam för svar! Ha de gött :)
Hej alla kunniga Plex användare!

Hittar inget om detta när jag letar men...

Har en fråga kanske enkel fråga men är så jävla kass på sådant här.
Har köpt en ny dator dock med Windows 8 och använder nu ett Norton som virus program (Gratis 60 dagar).

Iallafall, Har en Samsung smart tv där jag sen tidigare har kört Plex appen via min gamla dator har funkat bra och allt. 

Det som händer nu när jag laddat ner plex till datorn och gjort allt som tidigare och ska starta Plex appen på tvn så vill inte den visa min media spelare. Jag har försökt leta upp min lokala ip adress och skrivit in den. Den säger att den inte hittar eller att "se så servern är startad". 

Vad är det för fel jag behöver ändra på? Är inte en höjdare om de har med portar att göra eller sådant.

Tacksam för svar! Ha de gött :)

1. Vad har du för IP på din nya dator?

2. Vad har TV:n för IP-nummer?

3. Är både datorn och TV:n kopplad till exakt samma router?

4. Kör du båda på WiFI?

5. Om du testar båda med kabel, funkar det då?

6. Har du provat med Norton deaktiverat?

Brandvägg aktiverad i Windows?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.