Hej, kan man få info samt betyg från IMDB.com i plex?
Det har du redan. I databasen ligger IMDB-betyget. Om du syftar på att det visas 5 stjärnor istället för betyget i siffror i PMC så beror det på vilket "skin" du använder. Vissa skins visar stjärnor, andra siffror. Ladda hem "Preen" för att testa andra skin om du använder Mac. Annars så hittar du skins här: http://forums.plexapp.com/index.php/forum/100-skins/Hej, kan man få info samt betyg från IMDB.com i plex?
Info tas från den agent du specificerat för din filmsektion. Gissar att du har Wikipedia som agent idag. Ändra agentordningen så plockas info från bättre ställen.
Tack så mycket! Ordnat nu, tror du på något sätt man kan få se antal röster också?
Tack så mycket! Ordnat nu, tror du på något sätt man kan få se antal röster också?
Bara om du gör ett eget skin ;)
Sk'mt åsido, det går modifiera ett befintligt skin och lägga till det, men jag tror inte att Plex-databasen sparar röstantalet om jag ska vara ärlig. Så vill du ha det så måste du modifiera scannern OCH ett skin.
Kan man inte få en IMDB agent som hanterar både info och betyg. IMDB hittar allt om man jämför med de traditionella agenterna.
Kan man inte få en IMDB agent som hanterar både info och betyg. IMDB hittar allt om man jämför med de traditionella agenterna.
Det går nog alldeles utmärkt att skriva en sådan agent. Det finns säkert någon som gjort det, men Plex får inte skicka med en sådan som default. Då skulle Plex Inc bli tvungen att betala flera hundra tusen per år till IMDB eftersom Plex Inc är ett bolag. Ungefär så har jag tolkat det.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.