Plex openen in FrontRow of met remote

hallo allemaal,

ben inmiddels fan van plex. zeker met toevoegingen als uitzendingen gemist.

enige wat ik nog mis is om plex te openen met remote zodat ik niet opzoek hoef naar de muis. het liefst openen in frontrow zoals met boxee aangezien ik frontrow nog voor muziek gebruik.

ben benieuwd of iemand hier het voor mekaar heeft.

alvast bedankt!

ik snap niet helemaal wat je bedoelt? wil je frontrow openen in plex m.b.v. de remote? of wil je plex gewoon opstarten met je remote?
of wil je plex opstarten in frontrow?
welke remote bedoel je eigenlijk?

In de settings staat bij Afstandbediening ergens de optie dat de remote altijd aan moet staan of iets in de geest.
Als je Apple remote hebt gekozen is het de 2e of 3e optie van boven die je aan moet zetten.

@nerpissad

ik wil plex openenen in frontrow. dus eerst frontrow openen met apple remote en vervolgens via een plugin plex. was mogelijk met boxee en ben benieuwd of het ook met plex kan.

@mous

klopt ben ik inmiddels ook achter. punt is alleen dat je alleen plex kan bedienen. maw… je kan niet meer frontrow openen en bedienen met de apple remote en nog belangrijker… je kan de macmini niet meer in sleepmode zetten met de apple remote.

@nevar

Als ik jou was zou ik het gewoon omdraaien.

• Zorg ervoor dat PLEX opent zodra je de “menu” knop van de afstandsbediening indrukt.(remote always on)
  • Ga naar de Appstore in PLEX: in de appstore druk je 1 keer op “menu”-> kies nu voor locatie toevoegen->browse (via de application folder) naar Frontrow en voeg deze toe.
  • Zoals je nu ziet (onderstaande screenshot) is Frontrow toegevoegd aan de applicaties in PLEX.

Je kunt er dan voor kiezen om frontrow te openen via PLEX en zodra je frontrow weer verlaat kom je automatisch terug in PLEX zelf (erg handig ook voor het kijken van DVD’s via de DVD-speler, ben zelf geen frontrow fan)

Het standby zetten van je systeem kan ook via PLEX met de afstandbediening. In het hoofdmenu hoef je maar 1 keer “menu” aan te klikken om te kunnen kiezen tussen de opties: systeeminformatie, uitschakelen(van PLEX zelf), favorieten en de laatste “sleep systeem”. Ik gebruik die laatste zelf ook altijd aan het einde van mijn seriekijken :wink:

op die manier kan je alles met je afstandbediening, het werkt alleen dan via PLEX ipv Frontrow

Wat te gek dit allemaal. Ik ga het gelijk instellen. Bedankt voor de info!

mmm, heb het net allemaal geprobeerd, maar mijn Apple remote bedient continue zowel front row als plex… Da’s niet handig. Als ik dus op menu druk start plex snel op, maar 2 seconde later is front row eroverheen gestart… Ik heb al mijn instellingen al drie keer gecheckt bij Apple afstandsbediening in het menu: standaard, universele afstandsbediening, die andere instelling etc. Maar hij blijft hetzelfde doen. Ik heb de allernieuwste versie van Plex, want heb hem vandaag gedownload. Is dit een bug? Of doe ik gewoon toch iets verkeerd?

naar het schijnt gaat de 10.6.2 update hier verbetering in aanbrengen. ik zou nog eventjes wachten met 'drastische' maatregelen ;)

ik heb een tijdje gelaten voor wat het was. frontrow in plex toevoegen vond ik geen optie omdat ik de mac mini dan niet met apple remote in slaapstand te zetten.

maar… inmiddels heb ik van de week een optie gevonden.

het is een (frontrowplex) plugin die een link toevoegd aan frontrow. ik heb het getest en werkt perfect.

vind het ideaal. hoef ik niet meer eerst een plex met muis aan te zetten en dan over naar remote.

http://www.holeintheceiling.com/blog/2009/03/03/front-row-plex/

Hallo Avontie,

Ik zoek een manier om vanuit Plex mijn laptop met behulp van mijn Apple Remote in standby mode te zetten. Maar ik krijg geen opties te zien als ik in het hoofdmenu 1 keer op "menu" druk. Er gebeurt niks. Kun je me uitleggen hoe je dit precies doet?

Groet,
LordVegeta

is met de laatste update ook niet meer mogelijk bij mij.

wellicht is er een workaround maar zover ik het weet is het geen standaard optie meer.

Beginscherm > Aan/Uit en druk dan op de Apple remote op Vooruitknop (pijltjes naar rechts dus) > zie daar het uitklapmenu waarin o.a. Sleep of Shutdown.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.