Plex sync - samt transcode

Jeg synes Plex Media server er genialt. Den har det jeg manglede,  da jeg blot benyttede mig af FTP server streaming til  Openelec enheder/XBMC.

Nu sidder jeg og overvejer at købe Plex premium, men er nødt til at vide nogle ting..

Når mine venner bruger min Plex server (Asustor AS-604T) så bruges der en del cpu på at transcode, men dette problem eksisterede ikke da jeg benyttede ftp protokollen. Det jeg kan lide ved Plex er at jeg er i kontrol over covers mm til filmene..

Ville det ikke være fedt hvis man blot kunne streame ligesom hvis det var ftp protokol hvor serveren ikke bruger cpu krafter på at transcode? Det kørte super godt for mig...

Derudover hvis man bruger Plex sync i web tilstand, så vil den pågældende klient vel hente filmen og afspille den på samme tid? Vil min server så stadig transcode? (Klienten får jo vel al dataen leveret på et sølvfad, så serveren burde vel ikke transcode?)

Lige nu kan de jo vælge at downloade filmen, men så skal den jo først downloades hvilket jo ikke kan gøres mens man afspiller filmen (Mig bekendt)...

Jeg ved godt dette nok er den forkerte kategori, men det er på dansk :-) )

Hej 34626

Det kommer, så vidt jeg husker, meget an på hvilket format du har dine film liggende i.

MKV, f.ex kræver at PMS transkoder til f.eks MP4.

Jeg er selv gået igang med den kedelige proces, med at transkode alle mine film til MP4, for at spare processorkraft, når eksterne klienter tilgår min PMS.

Andre er selvfølgeligt velkomne til at korrigere mig ;)

/HuX

Jeg understøtter den seneste kommentar.

Jeg er heller ikke ekspert på området, men det er ikke alle klienter der kan læse mvk filer. Så derfor er transcode nødvendig i disse tilfælde.

Der er vidst også noget med opløsning og lydformat, som bliver transcoded i visse tilfælde.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.