Plex systemljud

Hej!

Hittade för några timmar sedan detta förträffliga Media Center lösning!

Jag får säga att jag är helsåld på det men det är en sak som verkligen irriterar mig och det är klickljuden när man navigerar i menyerna.

Tanken är att jag ska sätta Plex i en Mac Mini som monteras i en bil.

Minin ska ha Plex för film och tv-serie visning för ungarna och iTunes för uppspelning av musik till stereon.

Men det är irriterande att höra klickljuden hela tiden i iTunes högtalarna.

Jag har fått Plex att spela upp filmljudet till ett USB ljudkort men klickljuden är fortfarande kvar i systemhögtalarna.

Går detta att stänga av klickljuden på något sätt?

Tacksam för hjälp!

/MrPepsi

Tjena och välkommen till forumet!
Vilken skön idé! Och ja, det går bra att ta bort klickljudet. Du hittar det under "Inställningar" i Plex huvudmeny (om du kör svenska, annars heter det Preferences). Jag sitter tyvärr inte vid Plex nu så jag minns inte exakt var i inställningar som du hittar inställningen, men sök runt där så kommer du hitta. Hojta till annars så kollar jag på det senare.

I Plex 0.9 hittar du inställningen under “Preferences->Appearance->Look & Feel->Navigation Sounds”. Jag tror att det ligger på samma ställe i Plex 0.8.

Och sen vill vi se bilder på installationen!!

Tack för hjälpen!
Jag hittade det direkt, begriper inte att jag sett det tidigare :S.
Jag ska försöka ordna bilder på projektet när det är klart.
Just nu håller jag på att planera ett testsystem med tillfälliga LCD skärmar lånade från Bil-dvd paket.
Måste dock ordna en PSU för bilen. Det blir den krångliga delen.
Ska också försöka få in en GPS navigering till mac ( dock svåra om inte omöjliga att hitta).
Min fru bara skakar på huvudet och muttrar när jag säger vad jag håller på med :).
glömde skriva att fjärren till iTunes kommer att bli en iPad, så länge får jag nöja mig med iPod Touch eller min iPhone.
Tangentbordet som kommer att styra Plex kommer att va bluetooth Apple Wireless Keyboard i aluminium.

Låter mycket trevligt, vill väldigt gärna se byggbilder och naturligtvis det färdiga projektet.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.