Nybörjare som har lite frågor

Håller på och testar Plex på min macbook medans jag väntar på att dustinhome ska skicka ut min Mac mini (3 veckor har jag fanimej väntat nu). Iallafall.

Lite frågor. När jag bläddrar i huvudmenyn så:

1. Är det en irriterande rullningslist längst ner med någon info om vilken version jag har eller nåt. Hur får man bort den?

2. Jag kör menyerna och det på Svenska. Ändå envisas den med att döpa det till Music, movies och tv-shows medans inställningar heter inställningar. Hur ändrar man det?

3. Hur gör jag för inne i musik t ex bara ha artister där. Inte album, genre osv osv. Kan jag t om få de så att när jag trycker på musik ute i huvudmenyn att den går direkt in i artisterna?

4. Under video-plugins finns dom jag laddat ner svt play osv. Men även iTunes, hur får jag bort iTunes därifrån? Samma sak under program så ligger frontrow, iDvd där. Hur får man bort?

5. Svt play och youtube fungerar. Men inte Tv4 play, generellt problem eller bara för mig?

Var väl det jag hade nu…

Hej.

1. Det är ett RSS flöde som rullar, för att stänga av går du in i Inställningar/Utseende/RSS och avaktiverar RSS-nyheterna.

2. De namnen sätter du själv i Plex Media Manager när du lägger till dina källor för just filmer och serier etc. Då kommer t.ex Movies som förval men du skriver själv in vad du vill ha för namn på sektionen.

3. Det är inte möjligt just nu, det kanske kommer i en framtida version av Plex men för närvarande så får du stå ut med ett extra klick.

4. Gå till Front Row och klicka på C på tangentbordet så får du upp en meny. iTunes vet jag inte om det ens går att avinstallera.

5. Generellt.

6. Ett tips är att läsa wikin.

/J

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.