Jag har nyligen skaffat en iMac 2,93" med NVIDIA Geforce 130 GT.
Jag har kopplat iMac:en till min 42" Panasonic PV70 och digitalt ljud till min 7.1 Reciever och kör Plex. Det funkar jättebra… jag får bild och ljud… MEN när jag har kollat färdigt en film/videoklipp och går ut till menyn igen och navigerar mig fram så märker jag att klick-ljudet för Plex är borta! Startar jag en film så funkar ljudet igen men då måste det vara en film med Dolby Digital 5.1 eller DTS. Är det en film med stereo så får jag inget ljud, dessutom laggar bilden litegrann och det laggar oxå när jag försöker navigerar mig fram till stopp-knappen. När jag sen försöker stänga av Plex så hänger den sig så jag får tvångsavsluta den.
Förresten, jag har inte speglat min skärm… kan det vara orsaken?
Är det någon som har samma problem som jag? Hoppas nån kan hjälpa mig lösa det här problemet!
Tack på förhand!
Låter som du kör version 0.7.13 eller tidigare. Kan det stämma? Uppdatera till 0.7.14. Då kommer det lösa sig med att Plex inte kraschar då man försöker stänga av det,
Om bara en liten stund så kommer 0.7.15 också... och den ska fixa ännu fler lägen där meny-ljuden försvinner efter att man sett en film eller tv-serie.
Tjena! Kör 0.7.14. När jag inte kollar filmer eller serier och bara öppnat programmet o bläddrat bland menyerna så går det att stänga av programmet, annars inte..
Hoppas 0.7.15 fixar mina problem. Trodde först det var min macs ljudutgång och/eller reciever det var fel på.. :wacko:
Sorry, hade glömt bort att jag inte använde 0.7.14, jag använde en beta av 0.7.15. Utan att göra förklaringen för långranding, 0.7.15 ska lösa ditt problem. Om inte, hoppa på mig så ska jag se till att Elan fixar.
tack för svaret! han hade inte skrivit det på hemsidan men länken går ju till 0.7.15? hehe…
http://www.plexapp.com/plexunstable.shtml
jag testar den så får vi se…
en annan sak… om jag har vill ta bort källor från tex “Titta på filmer”, hur gör jag då?
tack för hjälpen!
Markera källan, tryck på C-tangenten… där har jag för mig att du har möjligheten att ta bort en källa.
Det gick!! Tack för hjälpen!
Hej, jag skulle vilja ta bort ett par applikationer som jag har installerat. För mig fungerar det inte med att trycka på “C”.
Här är ett av programmen jag vill ta bort:
Så här ser det ut när jag trycker på C:
Jag är ganska ny med plex så det kan säkert vara ett enkelt problem. Hoppas någon kan hjälpa mig i alla fall!

/Sebastian
Hej och välkommen till forumet,
Applikationer som du installerat via app store avinstallerar du även i app store.
Tack, fast jag får det ändå inte att fungera. När jag går in på Appstore>Installed och trycker C får jag bara fram detta:

Update
Det löste sig, jag var så inställd att trycka på C så att jag inte kom vidare. Nu tryckte jag på enter istället och såg att alternativet uninstall fanns. Tack för hjälpen iaf! :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.