Aan mijn Nvidia Shield TV (waar ik mijn Plex Media Server op heb staan) hangt een Western Digital MyCloud netwerk schijf. Daar staat media op. Aan die MyCloud heb ik een Western Digital MyBook externe harde schijf hangen. Ook daar staat media op.
Nu heb ik afgelopen vrijdag mijn Nvidia Shield terug gezet naar fabrieksinstellingen en heb ik daar alles nieuw op geinstalleerd. Ook PLEX dus. Daarna diverse bibliotheken aangemaakt van alles wat op beide schijven stond. Geen probleem.
Zaterdag echter herkende PLEX de MyBook niet meer. Alles wat daar op staat wordt niet meer herkend en ik krijg de melding:
Afspeel fout
Controleer of het bestand bestaat en de benodigde schijven zijn aangesloten.
Ik kan echter vanuit Windows beide schijven gewoon benaderen. En het enige wat me opvalt is dat vanuit de Western Digital MyCloud Dashboard de externe schijf een andere naam heeft gekregen. In alle bibliotheken is de verwijzing naar die schijf als volgt: /storage/WDMYCLOUD/My_Book_25EE-1
Maar in het Dashboard staat de schijf ook vermeldt als: /storage/WDMYCLOUD/My_Book_25EE
Dus zonder die laatste “-1”. En ik heb het gevoel dat het daar aan ligt.
Als ik een nieuwe bibliotheek wil aanmaken ziet Plex wel mijn MyCloud schijf, maar niet de MyBook schijf. Dus daar kan ik 'm helemaal niet meer benaderen.
Iemand die me kan helpen?
Zo ziet de link er uit in Plex (dus met “-1”)
En in het Western Digital Dashboard staat hij bij SHARES ook met “-1” maar helemaal bovenin het scherm staat hij vermeldt zonder die “-1”. De PUBLIC is de naam van de MyCloud-schijf.