Hej!
Jag har haft plex i ett antal år och det har alltid funkat felfritt.
Nu håller jag på att scanna in ala mina gamla dvdfilmer på hårddisken och även det har funkat felfritt....fram tills igår.
Då helt plötsligt hittar servern bara 25x utav filmerna. Alla filer ligger på hårddisken men just plex verkar inte vilja hitta dessa längre.
Alla försök att refresha leder inte till något.
Är det någon som vet vad som kan ha hänt?
Är relativt dålig på sånt här så förklara gärna isåfall som om du skulle förklara för ett barn =D
Stort tack på förhand!
/n
atrus
2
Hej!
Jag har haft plex i ett antal år och det har alltid funkat felfritt.
Nu håller jag på att scanna in ala mina gamla dvdfilmer på hårddisken och även det har funkat felfritt....fram tills igår.
Då helt plötsligt hittar servern bara 25x utav filmerna. Alla filer ligger på hårddisken men just plex verkar inte vilja hitta dessa längre.
Alla försök att refresha leder inte till något.
Är det någon som vet vad som kan ha hänt?
Är relativt dålig på sånt här så förklara gärna isåfall som om du skulle förklara för ett barn =D
Stort tack på förhand!
/n
Är de filmerna som försvann i något av följande format: ISO, IMG, VIDEO_TS, BDMV eller liknande disk-baserat format?
För de stödjs ej nativt längre. Om man vill att de ska scannas in i biblioteket (trots att de ej fungerar att spela upp) så måste man lägga till en specialkonstruerad scanner som du hittar här: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201674343-Scanning-Disk-Image-Format-Media
system
Closed
3
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.