Poster

Om en poster inte verkar ha laddat ordentligt, typ att man bara ser halva andra halvan är grå. Hur gör man då för att få PMS att ladda in den på nytt från http://thetvdb.com/ så att hela kommer in. Testat med att ta bort den från PMS sen lagt in TV-Serien igen men verkar som den har något sorts cash.

I PLEX Media Manager, håll nere Alt och klicka på Refresh längst ner till höger.

Glömde skriva att jag även har testat det om det är pilen längst ner till höger i webgränsnittet du menar så jag

så här ser det ut

Har du kvar det där problemet? Jag har sett det där hända ibland, och om jag inte minns helt fel så har det att göra med att poster-filen som ligger i cachen är skadad. Så tömning av cachen kan nog lösa problemet. Ifall inte Kenjons förslag funkade. Som jag ärligt talat trodde skulle funka. Är du säker du höll nere ALT då du tryckte på refresh?

Bah, dumma jag. Enklast är förstås att högerklicka på den tv-serien och välja “Refresh metadata”.

Jo problemet kvarstår verkar som inget vill fungera valde att radera metadata och köra in den på nytt men samma resultat. Så vart ligger cashfilerna på datorn så man kan radera dem där istället och försöka den vägen.

■■■■, nu blev jag väldigt osäker. Det finns några olika cache-mappar. Vi får prova oss fram. Först vill jag att du gör en backup av mappen jag ber dig ta bort, ifall något skulle gå åt skogen.

Ok, flytta denna till skrivbordet, sen kontrollerar du om det funkade. Om inte, testa en referesh metadata för den showen/filmen. Här är mappen du ska flytta ut:

/Users/<din användare>/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Caches

Detta löste problemet, mycket tacksam!

Ah vad skönt. Du är välkommen :)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.